Spring naar bijdragen

Schijfremmen lopen aan


Rieneke
 Share

Recommended Posts

Hoi allen!

Ik heb een aantal pagina's doorgezocht maar kon zo gauw niet een post vinden met een soortgelijk probleem. Stuur me een link als jullie deze wel hebben gevonden.

Bij deze graag jullie advies:

Op mijn Cherokee uit 94 heb ik net nieuwe schijfremmen + blokken gemonteerd. De schrijfremmen worden onwijs heet na kort rijden. Soms hoor je ook gepiep dat de blokken aanloppen op lage snelheid... Ik heb vervolgens de remklauwen in het vet gezet en de glijpinnen en rubbers vervangen. Nog steeds loopt hij aan... Ik zou er liever niet te lang mee doorrijden.

Is het nodig om nieuwe remklauwen te monteren? Of is er nog een ander trucje?

Alvast bedankt!

Rieneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een paar keer remmen word de remklauw warm. Daardoor zet hij uit en loopt de zuiger een beetje aan, waardoor deze lastiger terug gaat. Met weer meer warmte tot en vastlopen tot gevolg. 

Na afkoelen is hij meestal weer los.

Revisie is mogelijk, maar geen garantie voor succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op 16/11/2023 om 3:26 PM zei Rieneke:

Hoi allen!

Ik heb een aantal pagina's doorgezocht maar kon zo gauw niet een post vinden met een soortgelijk probleem. Stuur me een link als jullie deze wel hebben gevonden.

Bij deze graag jullie advies:

Op mijn Cherokee uit 94 heb ik net nieuwe schijfremmen + blokken gemonteerd. De schrijfremmen worden onwijs heet na kort rijden. Soms hoor je ook gepiep dat de blokken aanloppen op lage snelheid... Ik heb vervolgens de remklauwen in het vet gezet en de glijpinnen en rubbers vervangen. Nog steeds loopt hij aan... Ik zou er liever niet te lang mee doorrijden.

Is het nodig om nieuwe remklauwen te monteren? Of is er nog een ander trucje?

Alvast bedankt!

Rieneke

Ik had het zelfde probleem, nieuwe zuigers en keerringen gemonteerd en het probleem was verholpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...