Spring naar bijdragen

Andere dynamo!?


Gunther
 Share

Recommended Posts

Ik heb nu sinds een paar dagen problemen met mijn dynamo. Heb de koolborstels vervangen maar geeft nu een constant brandend amp lampje.... Laad waarschijnlijk niet bij? Ik wil mijn huidige (volgens mij nog orginele) dynamo vervangen door een wat meer gangbaarder type. Wie kan mij vertellen welke dynamo past op mijn 5.2 v8??

Hellup!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe kun je heel veel dynamo's gebruiken. Zeker als die voorzien zijn van een interne spanningsregelaar.

Electrisch stelt het niet zoveel voor: Massa, B+ ( plus van de accu) en D+ ( draadje vanaf het lampje in je dash) is alles wat je nodig hebt! Mechanisch zal het wat lastiger zijn... pulley's moeten in lijn en spanmechanisme moet werken.

Maar misschien is er ook wel een pasklare oplossing/dynamo te vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gunther...je zegt dat je lampje brand als je gas geeft en uitgaat bij stationair toerental....toch?

mischien moet je even meten hoeveel stroom je dynamo levert bij stationair en hogere toetentallen..als het goed is heb je een voltmeter op je dash ?!mischien geeft je lampje wel de verkeerde info...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pwm-48203.jpg

Alternators for any application.

These Powermaster street alternators feature all the quality construction and dependability Powermaster is famous for. They're available in a variety of amperages and styles, allowing you to choose what you need for your ride and the accessories you run. So whether you need an alternator for your truck, hot rod, musclecar, sport compact, or audio competition vehicle, Powermaster gives you the power you need to get it started and keep it going.

Alternator, Internal Regulator, 200 Amp, Natural, Buick/Oldsmobile/Pontiac/Cadillac/Chevy/GMC/Jeep/Isuzu, Each

200 Amp

http://www.summitracing.com/

Kost wel geld maar heb je gelijk een 200Amp

Mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...