Gunther Geplaatst December 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2005 Ik heb nu sinds een paar dagen problemen met mijn dynamo. Heb de koolborstels vervangen maar geeft nu een constant brandend amp lampje.... Laad waarschijnlijk niet bij? Ik wil mijn huidige (volgens mij nog orginele) dynamo vervangen door een wat meer gangbaarder type. Wie kan mij vertellen welke dynamo past op mijn 5.2 v8?? Hellup!!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2005 In principe kun je heel veel dynamo's gebruiken. Zeker als die voorzien zijn van een interne spanningsregelaar. Electrisch stelt het niet zoveel voor: Massa, B+ ( plus van de accu) en D+ ( draadje vanaf het lampje in je dash) is alles wat je nodig hebt! Mechanisch zal het wat lastiger zijn... pulley's moeten in lijn en spanmechanisme moet werken. Maar misschien is er ook wel een pasklare oplossing/dynamo te vinden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst December 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 gunther...je zegt dat je lampje brand als je gas geeft en uitgaat bij stationair toerental....toch? mischien moet je even meten hoeveel stroom je dynamo levert bij stationair en hogere toetentallen..als het goed is heb je een voltmeter op je dash ?!mischien geeft je lampje wel de verkeerde info... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst December 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 Alternators for any application. These Powermaster street alternators feature all the quality construction and dependability Powermaster is famous for. They're available in a variety of amperages and styles, allowing you to choose what you need for your ride and the accessories you run. So whether you need an alternator for your truck, hot rod, musclecar, sport compact, or audio competition vehicle, Powermaster gives you the power you need to get it started and keep it going. Alternator, Internal Regulator, 200 Amp, Natural, Buick/Oldsmobile/Pontiac/Cadillac/Chevy/GMC/Jeep/Isuzu, Each 200 Amp http://www.summitracing.com/ Kost wel geld maar heb je gelijk een 200Amp Mazzel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunther Geplaatst December 27, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 Als het goed is, is morgen het euvel verholpen. Ik heb bij APS een hagelnieuwe dynamo gehaald!! Laat morgen wel even weten of het gelukt is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunther Geplaatst December 28, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2005 Het probleem is uit de wereld!!!!!!!!!!! Ik heb gewoon de complete dynamo vervangen.. In ieder geval bedankt voor alle reacties en Bas (sjikita) voor zijn hulp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst December 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2005 Mooi man, veel rijplezier verder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2005 en Bas (sjikita) voor zijn hulp. Stond je al bovenaan de wachtlijst dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2005 lol Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.