Spring naar bijdragen

Water bij passagier onder de mat


Tromkes
 Share

Recommended Posts

Dag allen,

Ik zag net dat er een natte plek zat onder de mat bij de passagier. Als ik erop druk loopt het water uit een gaatje onder de auto. Aan de andere zijde zitten die gaatjes dicht met een rubbertje. Het rubbertje van dit gaatje is poreus. 

Hoe komt dat water daar? Via dat gaatje? Is behoorlijk volgezogen onder de mat. Lijkt me veel water voor zo n klein gaatje. 

Hoe los ik dit probleem op? 

IMG_20230726_145508.jpg

IMG_20230726_145508.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zoveel water omhoog kruipt de bekleding in. Eerst laten drogen en kijken waar het vandaan komt. Het zou zomaar uit je kachelhuis kunnen komen, of langs de voorruit. Of de verkoper heeft behoorlijk de binnenkant uitgesopt voor de verkoop....

Als je de dorpel lijst eraf pakt kun je de vloerbedekking wat oplichten en er wat oude kranten onder schuiven. Die absorberen het water goed. Als alles echt droog is en blijft, het gaatje met wat kit weer dichtmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij komt het via het rubber van de deur. Dit loopt via het rubber naar de onderkant van het rubber en dan op een bepaalde plek naar binnen. Bij de voorzijde van het rubber onder het raam sluit het niet helemaal goed af. Zal kijken of ik een foto kan maken die duidelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij enkele foto's, hoop dat het zo duidelijk is waar het bij mij vandaan komt. Ik heb een nieuwe softop van bestop erop. Bij mijn vorige softop had ik dit met D-rubber van 3 mm (Gamma) opgelost door dit D-rubber langs de stijl te plakken. Dit moet ik nog doen bij deze softop.

1390435947_Lekkagebeginrubber.jpg

387827146_Lekkage1.jpg

851429834_Lekkageonderzijderubber.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde vandaag bij Maasbach dat het waarschijnlijk kwam door een verstopte afvoer vanaf het schuifdak. Iemand ervaring hiermee? Hoe check ik dit en hoe maakt ik die afvoeren weer open? Waar vind ik ze precies? Waar komen ze uit? ik neem aan ergens onder de auto? 

Hoop op jullie expertise!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 hours ago, Tromkes said:

Troep heb ik op de foto al wegehaald. Maar lag behoorlijk vol modderdrab en bladerafval. Kan het vanaf deze plaats onder de passagiersmat lopen via het plaatwerk? 

Lastig te beoordelen vanaf een foto, maar dat kan, achter het kachelhuis langs.

De paravan schoonmaken is altijd goed. Als deze vol zooi zit zou er water in het kachelhuis kunnen lopen, en vandaaruit weer naar binnen. Is je waterafvoer van het kachelhuis wel schoon?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Ab:

Lastig te beoordelen vanaf een foto, maar dat kan, achter het kachelhuis langs.

De paravan schoonmaken is altijd goed. Als deze vol zooi zit zou er water in het kachelhuis kunnen lopen, en vandaaruit weer naar binnen. Is je waterafvoer van het kachelhuis wel schoon?

 

Waar vind ik die? Heb wel ook troep uit die plastic bak daar (ik denk het kachelhuis) gehaald. 

Heb vandaag ook de watertest gedaan bij de afvoertjes van het dakraam. Het water kwam er netjes uit lopen aan de onderkant. Ook die heb ik eerst schoongemaakt en met lucht doorgeblazen. Zat wel wat vuil voor. 

Het regent nu alweer een tijdje aardig en ik geloof dat er zich geen nieuw water onder de mat verzameld. Nog niet helemaal zeker dus hou nog even slag om de arm. Morgen op vakantie met de caravan erachter. Dus mocht het probleem blijven, kijk ik na de vakantie weer verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...