Spring naar bijdragen

p1698 error code


Zahara
 Share

Recommended Posts

Hey guys,

Wat zal ik doen met dit probleem ? cry.gif

mijn 2004 TJ start regelmatig in een soort nood-stand. Dan doen maar 2 van de 4 versnellingen het (4.0L auto 4speed). Dus hij start op in zijn 2 en op de snelweg gaat hij niet verder dan 3. Hij zuipt dan dus nog meeeeer tongue.gif

De error code heb ik zelf uitgelezen met de sleuteltruuk (3x contact maken en code staat dan in je km-teller). Code opgezocht op het web en dit gevonden :

P1698 No CCD/J1850 Message From TCM No CCD/J1850 messages received from the electronic transmission control module (EATX) or the Aisin transmission controller.

Dealer heeft nu al 2maal de auto een dagje op bezoek gehad en kabels vervangen en weet ik veel allemaal, echter 1 dag later is het probleem weer terug..

Wie zou in Nederland dit soort dingen kunnen fixen als je eigen dealer er niet mee verder komt ? frusty.gif

Z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Utah@Feb 17 2004, 18:49

Gewoon hoog op spelen met de importeur en als dat niet meer gaat kan je altijd proberen om B&S in Tiel te bellen. Misschien dat die je verder kunnen helpen.

Maar dat laatste pas als de garantie termijn is verlopen.

wink.gif

Eerst maar eens de eerste goede raad van Utah en via importeur spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Zahara@Feb 16 2004, 22:46

P1698 No CCD/J1850 Message From TCM

No CCD/J1850 messages received from the electronic transmission control module (EATX) or the Aisin transmission controller.

Even een beetje analyseren:

J1850 is een ODB-II variant, oftewel het taaltje waarmee het motormanagement met de buitenwereld communiceerd.

TCM is de Transmissie Control Module

De rest van de foutmelding verteld dat het motormanagement graag wil communiceren met de stuurcomputer van de automaat, maar dat ie daar niets van hoort.

Klinkt als een rotte/losse kabel of TCU. Dat zou ook overeenkomen met het niet goed schakelen van de automaat.

Als je zelf even wilt kijken: de TCU zit onder de motorkap, aan de bestuurderskant tegen het spatbord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...