Spring naar bijdragen

carb 258


Recommended Posts

ff een vraag waar mischien niemand een antwoordt op heeft( behalve een negatief ) maar ik probeer het toch..

als je heel scheef gaat met een 258 motor (mischien heb elke motor het) verzuip je hem doordat de vlotter blijft hangen en dus je vlotterkamer constant overstroomt.

is er een truukje voor om dit te voorkomen?

ombouw met iets?

het gas erop houden als je zo scheef gaat?

anything?

en om het voor te zijn....niet zo scheef gaan is not an option tongue.gif

en nog iets...de spatbord verbreders van een jeep zijn nogal kwetsbaar...weet iemand iets om ze minder kwetsbaar of snel verwijderbaar te maken?

mischien weet iemand een manier om ze zelf te bouwen?

alvast bedankt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een carburateur op je motor zul ja altijd dit probleem houden, een ander veel groter probleem is dat je op zo'n manier schuin staat dat de kamer leeg loopt en je hem nooit mer vol krijgt. Je kunt dit alleen omzeilen door er een injectie van te maken of een gasinstallatie in te bouwen.

Wat berteft je spatbordverbreders....zorg ervoor dat je wielen iets uitseken dan rijd je eerst met de band tegen de wand.... laugh.gifph34r.gif

T

Heeft ook een carburateur maar heeft lak aan schuine hellingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt jeepmania..

vol is niet zo mijn probleem..... wink.gif

ik hoopte eigenlijk dat er iemand was die een goede tip had maar het ziet ernaar uit dat je motor op toeren houden de enige remedie is..

heb inderdaad al besloten om de smallere spatbord verbreders te monteren,er zitten nu die grote op en die pakken echt alles mee...

helaas zijn die dingen niet goedkoop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88@Feb 17 2004, 23:28

In de amerikaanse bladen zie je advertenties voor speciale "4x4" carburateurs.. die moeten beter tegen schuin hangen kunnen.

Zal wel weer muchos $$$ zijn..

Je kunt altijd nog op gas gaan rijden smile.gif

ik wil niet op gas rijden en die speciaaltjes zullen inderdaad wel de hoofdprijs kosten...

voortaan het gas erop houden en een keer handgas inbouwen..

dan blijft ze wel draaien.. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb (natuurlijk) hetzelfde probleem.... ik ga het proberen op te lossen door de (elektro)magneet voor hoog stationair-toerental vanaf het dashboard te schakelen. ( magneet zit bij het gasmechanisme, aan de carburateur). Ik kan dit doen, omdat bij mij de computer en het vacuum niet meer meedoen. Ik heb het aanslagschroefje voor dit toerental nu zo ingesteld, dat de motor 1200 toeren gaat draaien bij ingeschakelde magneet. Nogmaals, ik weet nog niet of het gaat werken....

edit:

Deze bedoel ik dus: Solvac

Ik wil dus dmv een schakelaar binnen, 12v op de zwarte draad zetten! rolleyes.gif (moeilijk te zien, zit links aan de solvac)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ok.. zojuist geprobeerd ( eindelijk...)

Maar... 't werkt wel! Tenminste, op het taluut van het plaatselijke viaduct over de A12... biggrin.gif

Wel moest ik de stelschroef vrij hoog zetten, zodat de motor bij bekrachtigde magneet ongeveer 2000 toeren maakt. sad.gif

Mogelijk kan het nog met wat minder, maar dat moet verder geprobeerd worden!

Één nadeeltje: je moet de magneet inschakelen voordat de motor af dreigt te slaan, hij is niet sterk genoeg om gas bij te geven, alleen om de "stationair aanslag" te verleggen!

Inschakelen voordat er aan de beklimming begonnen wordt dus..... smile.gif

Ik ga dit dus eerdaags definitief inbouwen, als alles goed werkt zal ik er een keer een topic in het forum "projecten"van maken! yes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...