Spring naar bijdragen

motorproblemen


keesg
 Share

Recommended Posts

Ergens begin december moest ik een keer tanken (zal eens niet zo zijn met een jeep) kom ik terug van het betalen start ik hem. doet ie het maar op 5 cilinders. Had ik al een keer vaker gehad toen ging het met een keer aan en uit zetten goed en deed ie het weer op zes. Niet deze keer.  Op 5 poten met aanhanger naar huis.

Thuis gekomen nog e.e.a. geprobeerd maar gaan verbetering. Enige dagen later samen met Bastiaan nog gekeken en tot de conclusie gekomen dat de ECU defect was. Wat hebben we allemaal gedaan, bobines gewisseld draden door gemeten. met een losse bougie in de bobine proberen, allemaal negatief resultaat.

Via EBAY een "nieuwe" gekocht. Weekje nadien was die binnen schroef hem erin starten lopen na 3 sec sloeg ie af. Ik kon in die 3 seconden al wel horen dat ie op 6 poten liep dus dat probleem leek met de nieuwe ECU wel verholpen. Het resterende probleem sleutel herkenning. Vervolgens de dealer gebeld om die ECU in te leren maar dat is allemaal nog niet zo eenvoudig. Uiteindelijk terecht gekomen bij een bedrijf in  den Bosch (Ktronic). Daar de 2 computers SKIM module en sleutel heen gebracht.  Vrijdag kwam hij met de computers bij me langs had hij  nog het probeem dat de computer en de SKIM niet synchroniseerde, heeft dus alles weer mee genomen.  Van het weekeinde heeft ie nog wat gedaan met de ECU en vandaag kon ik alles weer halen. ECU gemonteerd en de motor doet het weer naar wens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kapt. Bob:

Krijgt de ECU dan gelijktijdig een update omdat de software nog verder ontwikkeld is?

Ik denk het niet, die geupdate software moet dan in bezit zijn van de persoon die de ECU programmeert. En dat is al redelijk auto specifiek. Denk dat je dan naar de dealer moet, alleen die staan zo ver van de oudere auto's af. Met een auto van een jaar of 2 a 3 kun je daar nog wel terecht, met een oudere zoals  mijn KJ (17 jaar) beginnen ze toch wel te stotteren. Heb in eerste instantie de dealer gebeld, ja uh kijk weet je , misschien moet je iemand zoeken die de ECU code vrij kan maken, wij kunnen dat niet. Dus ingeval van oudere auto's moet je toch andere kanalen zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...