Spring naar bijdragen

keesg

Forum member
  • Aantal bijdragen

    134
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    4

keesg last won the day on March 7

keesg had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

4 Neutral

Over keesg

  • Verjaardag 24/10/1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.geerts-engineering.nl
  • Skype
    keesgee

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Moergestel
  • Interests
    jeep, pellet CV,

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1992

Recente profielbezoeken

1 155 profielweergaven
  1. gasveren achterklep

    En let op met het bestellen van nieuw gasveren dat je geen veren besteld met een kunststof stangkop en cilinderkop. Die houden het niet althans bij mij niet. 1 zo'n kop brak uit met als gevolg dat de klep naar beneden fli...rd. Met iemand eronder. Dus de volledig metalen veren bestellen
  2. polynorm

    Ivm met de aanschaf van een caravan gaat het project Polynorm niet door. Hoever ben ik gekomen? Wel de normale trekhaak zit erop. Tevens de verlichting en de het neuswiel. Ben der ook al twee keer mee weg geweest moet zeggen heel makkelijk voor de bagage. Waren al heel ver met het bedenken hoe een daktent erop te maken. Is een leuk project. Probleem, tijd, en we durven de hond niet alleen in een tentje achter te laten als ie een keer niet mee zou kunnen. Daarop doordenkend hebben we een caravan aangeschaft. Reeds in bezit. Nog even getwijfeld de Polynorm te houden maar ik heb al zoveel spullen in de schuur staan. Kortom hij is te koop. https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/aanhangers-en-bagagewagens/m1173043097-polynorm-aanhanger.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6
  3. elektrische uitbreiding

    ga voor pinksteren nog e.e.a. uitbreiden aan het elektrische systeem. ledbeam extra achteruit rij verlichting handmatige bediening fan voorbereiding bediening lier (ben toch bezig) wijzigen schakelaar huidige verstralers. wijziging schakeling compressor Ik ben bang in het donker ga dus wat extra verlichting aanbrengen op de auto, tevens de schakelaar van de huidige verstralers wijzigen. Deze schakel je best snel per ongeluk in op dit moment. (zit nu vlak bij het bakje voor de versnellingspook. als je daar je sleutelbos in gooit dan gaan ze soms al aan. De achteruit rij verlichting wil ik met een schakelaar kunnen bedienen en ook gewoon via de pook. Mag dat wettelijk gezien? De ledbeam en de verstralers wil ik zo maken dat ze alleen aan kunnen indien dimlicht reeds aan is of als ik signaal geef met het groot licht. Op dit moment kan mijn compressor de accu leeg trekken, wil deze zo maken dat hij alleen maar kan schakelen indien het contact aan staat. Daar ik toch een schakelpaneeltje aan het maken ben plaats ik meteen een paar schakelaars voor de toekomstige lier. (lier aan/uit, en in- en uitlieren) Reeds een hoop schakelaars en relais besteld bij Conrad, Kan ik van het weekeinde weer lekker aan het prullen.
  4. krukas keerring

    die van mij is een 92 er maakt verder niet uit. Maar die W920/47 is in elk geval de goeie voor me. :-) Het project is verder goed verlopen sinds de reparatie toch al weer een paar tanks leeg gereden en het niveau blijft mooi midden tussen ad en full.
  5. krukas keerring

    Oliefilter zit er op. Het is geen filter wat normaal op een XJ zit. De vorige eigenaar heeft een andere filterhouder gemonteerd denk ik of deze aangepast. Had een filter besteld bij x deze wist me te vertellen dat ie moest passen. Vervolgens een lijstje met MAN filters gekregen die officieel op een xj thuis horen daarvan 1 gekocht paste ook niet. Vervolgens getracht het nr van de oorspronkelijke filter te ontcijferen W920/47 van MAN. Hier heb ik dan weer een equivalent op de kop weten te tikken en die paste. Zo is een olie filter voor een XJ al een project op zich.
  6. velgen gezocht

    Ben op zoek naar minimaal 2 velgen voor een Cherokee XJ. Mag met banden, niet noodzakelijk.
  7. krukas keerring

    Zo het project is nagenoeg afgerond. Het hangt nu op een oliefilter en de olie. Het vervangen van de keerring op zicht was het minste werk. Het schoonmaken van de onderzijde blok was veel meer werk. Er zat nog een oude 4 delige pakking tussen volgens mij van kurk. Voordat je dat er allemaal af hebt. Vervolgens de carterpan weer plaatsen met de nieuwe pakking was ook niet 1 2 3 gedaan. Zwaartekracht werkte continue tegen. Morgen ga ik weten of het gelukt is.
  8. krukas keerring

    Dat zullen we morgen dan eens gaan proberen. Moest vanmiddag stoppen. Ik weet niet of ie der al ooit af geweest is. Daar kan ik niet goed een oordeel over vellen. Heb in elk geval een nieuwe 1 delige pakking besteld evenals een Mopar keerring
  9. krukas keerring

    ok die lagers ga ik checken. zit alleen nog met het volgende alle boutjes los, was bang dat de carterpan er zo zonder uit zou vallen. Wel dat is niet het geval, sterker nog krijg hem der zomaar niet onderuit.
  10. krukas keerring

    Na het uitje Knullwald, (goed voor ruim 800 Km) is de krukas toch behoorlijk meer gaan lekken. Zelf olie druppels aan de cross member. Ik wil deze nu toch wel gaan vervangen het is een zootje. Nu heb ik ergens gelezen dat er goede en slechte keerringen geleverd worden. Welke is de goede, als ik een originele Mopar bestel zit ik dan goed? Zijn er verder nog leuke/handige tips. Groet Kees
  11. Jeep Tour zondag 5 maart 2017

    Ik ben ook blij als ie binnen mag. En ik kan me ook goed voorstellen dat een hond niet binnen mag. Het is verder ook niet als verwijt vond het gewoon jammer.
  12. Jeep Tour zondag 5 maart 2017

    Was een leuke mooie route, zat goed in elkaar. Ook nog wat leuke zware stukken erin. Alleen jammer dat er op de eindlocatie geen honden binnen mochten.
  13. Jeep Tour zondag 5 maart 2017

    zo nog effe een buitje tegen het stof , gaat goed komen morgen.
  14. Jeep Tour zondag 5 maart 2017

    Inmiddels lekker een beetje regen om de zandpaden op te leuken :-)
  15. Panhard stang

    inmiddels ben ik erachter dat de trackbar nog de standaard lengte heeft. Dit kan dus niet de plotselinge scheefstand v h stuur verklaren. Ben dus eens gaan kijken naar de sporing. Lijkt erop dat de voorwielen flink op uitspoor staan. Dit terwijl minimaal toespoor / cq 0 wenselijk is. Ik ga dus vanavond maar eens stellen.
×