Nico 4x4 Geplaatst January 23, 2021 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2021 Hallo Allemaal, Mijn CJ 258 verbruikt wat olie, nu heb ik klepveer verwijderd om de rubbers te vervangen. Heb een setje gekocht waarbij je de kop kan laten zitten en perslucht doormiddel van een adapter in het bougie gat perst om de klep bovenin te houden, werkt prima. Wat ik vreemd vind dat het een klepsteel afsluiting van plastic is en niet aan de onderkant op de kop geperst zit. ( je kan hem dus gewoon heen en weer schuiven op de klepsteel ) Volgens mij blijft er dan altijd olie via de zitting langs de kleppen lekken. Ik heb nieuwe klep rubbers gehaald maar die zitten ook niet vast aan de onderkant en kan je ook heen en weer schuiven. Ik heb vroeger wel wat motoren uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet ( vooral veel fords) en daar zat altijd een klep steel rubber die je op de kop moet tikken met een tooltje en een veertje aan de bovenzijde. Is hier een andere oplossing voor want als ik deze rubbers erop zet schiet ik er niet zoveel mee op. Alvast bedankt voor de moeite, Mvg Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 23, 2021 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2021 Pas heb ik een aflevering van Wheeler Dealers gezien, die deden dit ook zo. Het verhaal was dat de oude rubbers hard werden, en dat daarom de olie langst de steel lekt..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst January 23, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2021 Dat klopt Ab het werkt ook goed maar dan moet de nieuwe rubber wel onder op de klepzitting vast blijven zitten en nu kan hij heen en weer bewegen. Klepzitting is 17,5mm en rubber inwendig 19mm dus dat sluit niet af. Oude plastic afsluiting was 20mm dus die sloot ook niet af. Ik dacht misschien weet iemand hier een oplossing voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan Geplaatst January 23, 2021 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2021 Volgens mij sluit de afdichting ook niet af op de zitting maar enkel op de steel. Hij beweegt dus mee met de klep. Dat is bij bv een chevy ook het geval. Voorkomt dus dat de olie niet met het verlengde van de steel mee loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.