René Geplaatst November 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2005 Prijsopgaaf bij de dealer voor waterpomp vervangen: 144 voor waterpomp 50 euro voor onverwachte kosten ( meneer, het is een oude auto he, er kan vanalles tegenzitten) 700 euro arbeidsloon ( 8 X 87,50 per uur ) Dus totaal 900 euro incl. Ik ben vanmorgen 2 uur bezig geweest en de pomp lag in mijn handen. Helaas hadden ze hem niet op voorraad bij de dealer, maar volgend weekend ga ik weer verder. Dit geeft weer een goed gevoel. Werkwijze: - elektrische radiator fan eruit halen - waterpomp poelie losmaken terwijl multiriem er nog om ligt ( andere schroeven even tegenhouden met schroevedraaier ) - multiriem los maken - waterpomp poelie eraf halen - stuurbekrachtiging losmaken ( irritante schroeven aan achterzijde om de riem te kunnen spannen moeten er wel uit) - alle schroeven los van het stuurbekrachtigings pomp frame ( er zit er eentje verscholen achter de stuur bekr. pomp ) - waterpomp los maken - klaar, koffie. Volgende week de pomp er weer op. René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2005 Volgens mij was mijn pomp wat goedkoper.... maar die kwam van B&S in Tiel. Let, voordat je met de montage begint, wel even op: De pomp van een Wrangler is anders! Hij past wel op je blok, maar de pulley gaat niet passen! Dus: ff goed controleren of 'ie dezelfde aansluitingen heeft, of de schoepen hetzelfde zijn en of de montage van de pulley identiek is! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst November 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2005 Dat klopt, er zijn 2 verschillende types. Om geen problemen te krijgen koop ik hem gewoon bij de dealer. Je kunt het iets goedkoper ergens anders krijgen, maar ik heb geen zin in gehannes met terugsturen en meer wachttijd. René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst November 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2005 Originally posted by René@Nov 19 2005, 14:49 Prijsopgaaf bij de dealer voor waterpomp vervangen: 144 voor waterpomp 50 euro voor onverwachte kosten ( meneer, het is een oude auto he, er kan vanalles tegenzitten) 700 euro arbeidsloon ( 8 X 87,50 per uur ) Dus totaal 900 euro incl. Ik ben vanmorgen 2 uur bezig geweest en de pomp lag in mijn handen. Helaas hadden ze hem niet op voorraad bij de dealer, maar volgend weekend ga ik weer verder. Dit geeft weer een goed gevoel. Werkwijze: - elektrische radiator fan eruit halen - waterpomp poelie losmaken terwijl multiriem er nog om ligt ( andere schroeven even tegenhouden met schroevedraaier ) - multiriem los maken - waterpomp poelie eraf halen - stuurbekrachtiging losmaken ( irritante schroeven aan achterzijde om de riem te kunnen spannen moeten er wel uit) - alle schroeven los van het stuurbekrachtigings pomp frame ( er zit er eentje verscholen achter de stuur bekr. pomp ) - waterpomp los maken - klaar, koffie. Volgende week de pomp er weer op. René <div align="right">← Wauw 900 voor een pomp vervangen Een advocaat is goedkoper Kan alleen de pomp niet vervangen wellicht Wel crimineel duur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snowflake Geplaatst January 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 Prijsopgaaf bij de dealer voor waterpomp vervangen:144 voor waterpomp 50 euro voor onverwachte kosten ( meneer, het is een oude auto he, er kan vanalles tegenzitten) 700 euro arbeidsloon ( 8 X 87,50 per uur ) Dus totaal 900 euro incl. Ik ben vanmorgen 2 uur bezig geweest en de pomp lag in mijn handen. Helaas hadden ze hem niet op voorraad bij de dealer, maar volgend weekend ga ik weer verder. Dit geeft weer een goed gevoel. Werkwijze: - elektrische radiator fan eruit halen - waterpomp poelie losmaken terwijl multiriem er nog om ligt ( andere schroeven even tegenhouden met schroevedraaier ) - multiriem los maken - waterpomp poelie eraf halen - stuurbekrachtiging losmaken ( irritante schroeven aan achterzijde om de riem te kunnen spannen moeten er wel uit) - alle schroeven los van het stuurbekrachtigings pomp frame ( er zit er eentje verscholen achter de stuur bekr. pomp ) - waterpomp los maken - klaar, koffie. Volgende week de pomp er weer op. René dat is snel geld verdienen hehe successs nog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 Als je het wat uitgebreider beschrijft heb je een leuk verhaal voor het projecten of tips&trics forum... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 Ik hoop dat Rene 'm er na 1½ maand wel op heeft zitten! Anders was die 900 euro toch nog een koopje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst July 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2006 heb je speciale sleutels nodig bij deze operatie? wil de mijne ook vervangen maar wil ff goed geinformeerd te werk gaan heb ergens gelezen dat er ook waterpompen zijn die meer koelvloeistof kunnen verplaatsen en dat het blok zo beter gekoeld blijft . iemand daar meer info over en waar te verkrijgen bij voor baat dank op de reacties gr fred Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst July 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2006 Geen speciale sleutels nodig. Die speciale waterpompen zijn mijn inziens niet nodig. Zorg gewoon dat je huidig koelsysteem in orde is en je XJ zal niet warmlopen. Hiermee bedoel ik, goede koelvloeistof (max 2 jaar oud), propere radiator (niet vol modder), werkende thermostaat, geen lucht in het systeem, geen vuil of roest in de leidingen zodat er voldoende doorstroom is. Een goed werkende fan. Dan nog een goed werkende waterpomp en je hebt geen enkel probleem. Succes met je vervanging! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst July 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2006 nou heb het eerst eruitgehaald om te kijken of hij nog goed was niks mee aan de hand ziet er als nieuw uit.heb ook mijn thermostaat nagekeken zag er ook goed uit heb gaatje gemaakt aan de bovenkant ivm ontluchten. maar mijn probleem is de pakkingen.die waren verrot. heb vloeibare pakking op gesmeerd maar dat spul word maar niet hard is dit normaal .heb er geen ervaring mee. weet iemand toevallig een automatrialenzaak in rotterdam den haag of ergens anders die ook op zondag open is :Pmoet morgen de auto paraat hebben vandaar de oproep. bij voorbaat dank gr.fred Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2006 Ik weet niet waar je woont,maar ik heb thuis nog de juiste vloeibarepakking liggen.Zelf woon ik in Rotterdam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jan82 Geplaatst July 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2006 Even ter zijde: Ik ben vorige week naar Italië en terug gereden met mijn XJ (2700km). Deze heeft een volledig origineel koelsysteem. Ik heb uren in de file gestaan bij maxima tot 40 graden, en dit heeft geen enkel probleem opgeleverd! De temperatuurmeter heeft zelfs nooit naar rechts geheld! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst July 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2006 ik ga vande weeek ff naar de dealer om te kijken of mijn koppakking nog goed is .maakt het veel uit als je je thermostaat eruit haalt heeft dat erge gevolgen voor je motor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2006 Nee nu met deze temperaturen totaal niet.Alleen is het raadzaam om wanneer het kouder gaat worden hem terug te zetten. Maar zo als ik uit je verhaal opmaak is het niet gelukt om de temperatuur naar beneden te krijgen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 nee niet echt in het begin dacht ik dat het wel gelukt was maar naarmate de auto langer stilstaat loopt hij weer op hij komt niet meer tegen het rode aan maar ik vind het toch wel warmer worden dan bij normale auto's.hij koelt wel ,maar niet naar behoren ik denk persoonlijk niet dat het aan mijn koppakking ligt anders zou hij na een kwartier ongeveer al warm moeten lopen.had ik bij mijn vorige auto . iemand nog ideeen.voordat ik de thermosstaat eruit haal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.