Spring naar bijdragen

remproblemen


Recommended Posts

Ik heb toevallig gisteren met mijn wrangler ook een gevalletje vastgelopen remklauw gehad.

ik had het een paar weken geleden ook al eens gehad, maar toen ging het vanzelf over.

gisteren moest ik onderweg de klauw demonteren.

ik ga hem maar kompleet vervangen denk ik.

succes

gr. Ludo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De remklauw kan je ook makkelijk (zelf) reviseren, je goeft dus niet een volledige remklauw te kopen als de rest nog in orde is. Zo'n setje bestaat uit een nieuwe dichting, stofring en zuiger. Maar je kan die ook gewoon eens demonteren, reinigen en opnieuw monteren, heb ik vorig jaar gedaan met m'n CJ, en 't werkt nog steeds. zie link: http://users.pandora.be/geert.vanhoorickx/...liber/index.htm

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hoi,

ik heb ook onlangs problemen gekregen aan de remmen en dan wel in die maat dat ze simpelweg niet meer remmen sad.gif .. Mijn jeep uitgeleend aan een vriend en die beweerd dat hij maar eventjes is vergeten van de handrem te lossen.. dry.gifdry.gif

Het zullen dus wss mijn achterremmen zijn.. raar dat ook het lichtje van de handrem blijft branden, zelfs met losgetrokken fiche aan de schakelaar onderaan!!

de schoenen van een achterrem vervangen zal wss niet moeilijk zijn? mocht er al iemand moeilijkheden meegehad hebben zou je me die dan kunnen melden? dan kan ik er attend op zijn.

ohja kan iemand verklaren waarom dat lichtje blijft branden zelfs na lostrekken van de fiche?

thx en late kersgroeten wink.gif

laurent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topickaper!! tongue.gif

Dat lampje hangt ook aan je verschildrukschakelaar, onder je hoofdremcilinder.

Wanneer je maat de achterremmen erg heet heeft laten worden, kan het zijn dat er een gasbel in de vloeistof is ontstaan. Dat verklaard dan meteen het erg slechte remmen! Eerst maar eens goed ontluchten dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...