Spring naar bijdragen

Motor valt plotseling uit


Palm
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Onze jeep uit '88 heeft de volgende kuur.

Starten prima, weg rijden geen probleem.

Maar laat je het gas los na zeg 20-50 meter dan stopt de motor er helemaal mee. sad.gif

Opnieuw starten geen probleem en dan doet hij het verder prima.

Met deze klacht naar de dealer geweest en die heeft de smoorklep schoon gemaakt.

Maar na 1 maand keert het probleem weer terug.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Groeten,

Henk-Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat meer info:

Je schrijft nu over een Jeep uit '88, maar in je gegevens staat een Cherokee uit '89 vermeld! Daar heb je overigens ook aangegeven dat het een "KJ" zou zijn, maar de Cherokee van '84 tot '01 is de "XJ", maar dat terzijde. wink.gif

Dus, hebben we het over de Cherokee, of heb je nog een andere Jeep waar dit probleem bij optreedt? En over welke motor beschikt de betreffende Jeep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 27 2005, 19:25

Je schrijft nu over een Jeep uit '88, maar in je gegevens staat een Cherokee uit '89 vermeld!

Sorry, je hebt gelijk hij is uit '89. mijn zeilbootje is uit 88 maar die staat in een ander forum biggrin.gif

Daar heb je overigens ook aangegeven dat het een "KJ" zou zijn, maar de Cherokee van '84 tot '01 is de "XJ", maar dat terzijde. wink.gif

Met dank voor je aanvulling wink.gif

Dus, hebben we het over de Cherokee, of heb je nog een andere Jeep waar dit probleem bij optreedt?

Nog niet !! tongue.gif

En over welke motor beschikt de betreffende Jeep?

4.0L

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... m'n eerste gedachte: Stationair regeling niet ok! Op je inlaatspruitstuk, zo'n beetje onder de plaats waar de slang vanaf het le luchtfilter aangesloten zit, vind je de stelmotor:

0907.40.jpg

Die wil nog wel eens vervuilen! Reinigen met een beetje remmenreiniger schijnt nog wel eens te helpen.....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die wil nog wel eens vervuilen! Reinigen met een beetje terpentina doet het ook, wel eerst even aftekenen met een kraspen hoe hij heeft gezeten want dan krijg je dezelfde afstelling terug.

als je bij het ene boutje een krasje - zet vanaf de sensor naar het huis en aan het andere boutje twee krasjes = dan kun je hem ook mooi niet op zijn koppie monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt een beetje van je LPG systeem af. Bij modernere installatie's is de stationairregeling gewoon in bedrijf, en zal het je dus kunnen helpen!

Begin jaren '90 is het omslagpunt daarin zo ongeveer.... En volgens mij is bij de HO motoren het oude systeem niet meer toegepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk off-topic, maar vooruit.... wink.gif

Die stelt je stationair toerental bij. Afhangelijk van het gebuikte systeem ( stappenmotor of magneet) hoeft er niet altijd iets te gebeuren als je de stekker losneemt... Bij een magneet valt het toerental terug, bij een stappenmotor niet.

Laat je auto maar eens stationair tegen een heuvel oplopen, dan zul je merken dat het toerental gelijkblijft, dat is het werk van de computer middels de stelmotor het toerental regelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...