mikev Geplaatst October 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2005 Hallo, begin vorig jaar hebben we een lift laten doen van 3" Extra blad op de achterveren en Procomp. Standaard bladveren waren reeds vervangen door heavy duty. En voor Procomp ES9000. Na Tunesie hebben we linksvoor moeten vervangen. Dat was garantie. Ook bleek dat alle rubbers min of meer versleten waren. En na een email naar de USA hebben die een hele service kit opgestuurd voor niets. Dat is dus een mooie service. Maar nu is die linker weer kapot , dat is toch wel een beetje snel. En er is niet echt veel terrein mee gereden, liggen wel 31" BFGoodrich A/T's onder. Wat is jullie ervaringen met ProComp.? (B&S is hier niet zo over te spreken) Wat betreft de achtervering, met een beetje bagage, 1 koffer15kg, volle tank 80ltr, 40 ltr extra Diesel en nog een 75 KG (kabel, gereedschap, ijskastje)zakt die toch wel een paar centimer door. Iemand enig advies ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2005 Heb geen ervaring met procomp produkten. Echter als je de diverse US fora er op naslaat is de bijnaam "procrud" hopenlijk geen teken aan de wand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marc van rossem Geplaatst October 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2005 Achter verlengde shackles plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst October 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2005 Hey Mike, ik had op mijn 2.5 wrangler ook procomp en inderdaad ook problemen met de rubberen bushings. Deze zijn wel te vervangen maar gingen idd wel zeer snel uitslijten. Voor de rest vond ik hem heel hard, hij zakte wel niet door, ook niet na het plaatsen van een zware warn vooraan en de hardtop achteraan. En in Tunesie had ik inderdaad de schokdemper er onderuit gereden zoals je misschien nog wel herinnert. Ik heb nu trailmaster op mijn 4.0 liter en dat is stukken beter man, ligt veel strakker op de baan, zachtere vering en zakt toch niet door. De bushings zijn smeerbaar en gaan hierdoor volgens mij ook langer mee. En de quick disconnects zitten er ook ineens bij. Bel me maar als je nog info wenst. GSM 0474628965 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst October 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2005 Op m'n TJ heb ik ook de 4" pro comp lift met de ES9000 schokbrekers. Het is zeker dat die bushings van de schokbrekers niets waard zijn, doch van de schokbrekers ben ik wel tevreden. Die rubbers had ik al vrij snel (en goedkoop) vervangen door.... een stuk rubber waterderm (versterkt type, zie foto). Heb zo meer dan 50.000km's gereden zonder problemen. Ik heb de schokbrekers na zo'n 70.000km's preventief vervangen (door skyjacker nitro gas) maar ga die Pro comps nog gebruiken op m'n CJ. Suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mikev Geplaatst October 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2005 Originally posted by jeepertje@Oct 19 2005, 23:09 Ik heb de schokbrekers na zo'n 70.000km's preventief vervangen (door skyjacker nitro gas) maar ga die Pro comps nog gebruiken op m'n CJ. <div align="right">← Heb hier een gloednieuwe kit Skyjackers liggen voor de Grand. Waren van plan die toen te verhogen voor Jeep Euro Camp. Door tijd gebrek is dat er nog steeds niet van gekomen. Denk dat ik die maar omruil voor een set voor de XJ. Moet eigenlijk even zien of dat ding niet onder de garantie valt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.