Spring naar bijdragen

Ervaringen met vering XJ


mikev
 Share

Recommended Posts

Hallo,

begin vorig jaar hebben we een lift laten doen van 3"

Extra blad op de achterveren en Procomp. Standaard bladveren waren reeds vervangen door heavy duty.

En voor Procomp ES9000.

Na Tunesie hebben we linksvoor moeten vervangen. Dat was garantie.

Ook bleek dat alle rubbers min of meer versleten waren.

En na een email naar de USA hebben die een hele service kit opgestuurd voor niets. Dat is dus een mooie service.

Maar nu is die linker weer kapot , dat is toch wel een beetje snel. En er is niet echt veel terrein mee gereden, liggen wel 31" BFGoodrich A/T's onder.

Wat is jullie ervaringen met ProComp.?

(B&S is hier niet zo over te spreken)

Wat betreft de achtervering, met een beetje bagage, 1 koffer15kg, volle tank 80ltr, 40 ltr extra Diesel en nog een 75 KG (kabel, gereedschap, ijskastje)zakt die toch wel een paar centimer door.

Iemand enig advies ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Mike, ik had op mijn 2.5 wrangler ook procomp en inderdaad ook problemen met de rubberen bushings. Deze zijn wel te vervangen maar gingen idd wel zeer snel uitslijten. Voor de rest vond ik hem heel hard, hij zakte wel niet door, ook niet na het plaatsen van een zware warn vooraan en de hardtop achteraan.

En in Tunesie had ik inderdaad de schokdemper er onderuit gereden zoals je misschien nog wel herinnert.

Ik heb nu trailmaster op mijn 4.0 liter en dat is stukken beter man, ligt veel strakker op de baan, zachtere vering en zakt toch niet door. De bushings zijn smeerbaar en gaan hierdoor volgens mij ook langer mee. En de quick disconnects zitten er ook ineens bij.

Bel me maar als je nog info wenst.

GSM 0474628965

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op m'n TJ heb ik ook de 4" pro comp lift met de ES9000 schokbrekers.

Het is zeker dat die bushings van de schokbrekers niets waard zijn, doch van de schokbrekers ben ik wel tevreden.

Die rubbers had ik al vrij snel (en goedkoop) vervangen door.... een stuk rubber waterderm (versterkt type, zie foto). Heb zo meer dan 50.000km's gereden zonder problemen.

111004.jpg

Ik heb de schokbrekers na zo'n 70.000km's preventief vervangen (door skyjacker nitro gas) maar ga die Pro comps nog gebruiken op m'n CJ.

Suc6,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeepertje@Oct 19 2005, 23:09

Ik heb de schokbrekers na zo'n 70.000km's preventief vervangen (door skyjacker nitro gas) maar ga die Pro comps nog gebruiken op m'n CJ.

<div align="right">

Heb hier een gloednieuwe kit Skyjackers liggen voor de Grand. Waren van plan die toen te verhogen voor Jeep Euro Camp. Door tijd gebrek is dat er nog steeds niet van gekomen.

Denk dat ik die maar omruil voor een set voor de XJ.

Moet eigenlijk even zien of dat ding niet onder de garantie valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...