Spring naar bijdragen

schijfremmen


Recommended Posts

Ik heb laatst mijn schijfremmen vervangen plus de remblokjes.

Als één kant op de krik staat,kan ik het wiel rond draaien.(lijkt goed)

Maar na een paar keer remmen, worden de schijven warmer, en zitten de blokjes vast. Dus op de rem.

Het probleem ligt dus bij de remcilinder!

wie heeft hier een oplossing voor.???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zitten er geen randen aan de schijven? Ook groeven in de schijven kunnen dit probleem veroorzaken.

Let er ook op dat je remklauw goed kan "schuiven" op z'n bevestiging, anders laat de zuiger wel los, maar blijft het tegenoverliggende remblok te vast aanliggen!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik met m'n CJ ook meegemaakt.

Bij mij was het de zuiger van de remcilinder die door roest en vuil was aangetast:

Doordat bij (bijna) versleten remblokken de zuiger van de remcilinder maximaal naar buiten komt, is deze gevoelig voor roest. Waardoor deze iets dikker komt, en bij het indrukken bij nieuwe (dikkere) remblokken gaat spannen.

Ik heb gewoon alles gedemonteerd en gereinigd, maar er bestaan daar eenvoudige revisie kitjes voor.Enkele foto's op volgende link:

http://users.pandora.be/geert.vanhoorickx/...liber/index.htm

Een rand aan de remschijf kan inderdaad ook voor problemen zorgen. Ik verwijder die telkens (met de slijpschijf) ik remblokken vervang.

Suc6,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle Jeepers bedankt voor de snelle reaktie's

De remschijven zijn nieuw, dus geen randen.Het verhaal van Geert komt beter overéén.

Ik had al die cilinder een beetje schoon gemaakt.Maar ik wist niet hoe ver ik kon gaan om die cilinder er uit te trapen ohmy.gif (door op rempendaal te trapen biggrin.gif )

zijn er nog tips verder , dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Black Moose,

Ik heb hetzelfde meegemaakt met de remklauw rechtsvoor.

Dat wiel kon ik met de hand probleemloos ronddraaien en alles leek in orde maar naar een stukje rijden werd de boel erg heet.

Ik heb het kunnen verhelpen met een revisiesetje

Setje bevat 1 O-ring, 1 stofhoes en een kunststof cylinder.

Hier te koop bij B&S en in Noorwegen bij ????? huh.gif

Maar haal ook even de moeren en bussen uit elkaar waar de remklauw mee gecentreerd wordt ( hetgeen waar de remklauw mee vastgezet wordt )

Die even schoonmaken en opnieuw in het vet zetten.

Dat was bij mij ook nodig wink.gif

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geheel is vernieuwd.(dus ook de cylinder) en dan zal ik de oude zet klaar maken met een revisie setje.Dan ligt er altijd een set klaar.

De dichtbij zijnde jeepgarage ligt hier 50 km hier vandaan.

Een soort B&S 80 Km, dus dat valt mee.vandaag toevallig een old man emu gekocht , dus ook maar gelijk remschoenen voor achter en een V snaar. Als die aan de buurt zijn. wink.gif

4x4 Supply

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 14 2005, 21:47

Toen ik in Noorwegen was, 2 jaar geleden, reden we soms over 50km wel 2 uur(  omgeving Hemsedal)....  Gaat dat in jou omgeving sneller, anders is het nóg een hele happening om onderdelen te gaan halen! sad.gif <div align="right">

Bij Hemsedal moet je gewoon gas geven wranglertje, dan gaat dat beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...