Spring naar bijdragen

vermogen neemt af


Recommended Posts

mijn GC 4.0i is ziek. Na 175.oookm komt ie de heuvel bij Luik bijna niet meer op.

schakelt terug naar 2e trap, met zo'n 5000 toeren, terwijl het voorheen nog lukte met een trapje hoger en daarbij langzaam versnellend. Nu is het omgekeerd.

Er zit een Prins-AFS gasinstallatie in, maar op benzine is het ietj, maar niet veel beter.

Ik denk aan slijtage van de kleppen of zuigerveren, dus wil ik een compressietest (laten) doen.

Het luchtfilter is K&N, miisschien moet ie eens gewassen worden.

Hebben jullie nog suggesties ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 3 2005, 19:51

Zomaar een paar ideeën:

- luchtfilter dicht-ZOU KUNNEN MAAR ZIT ER NOG MAAR 20.000KM OP

- Katalisator dicht - IS AL LEEG...

- Uitlaat plat (als gevolg van terreinrijden bijv.)  - IS LEK MAAR NIET BESCHADIGD

- Gasklep gaat niet geheel open.  - MOET IK DE KABEL DAARVOOR AFSTELLEN ?

MOET KLEP BIJ VOLGAS VERTIKAAL STAAN OF NOG BEETJE SCHUIN ?

- Valse lucht (lekke spruitstukpakking of vacuumslangen)

- Slijtage ( wel vroeg, met 175000 km) - 

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dree@Oct 4 2005, 14:37

<div align="right">

Met lege kat zou ie toch net Meer vermogen moeten krijgen

een lekke uitlaat wel minder dan ,maar nietzoveel dunkt mij.

Lek spruitstuk kan ook vermogen kosten (pk,s) ook. cool.gif

Km stand ook niet zo dat ie versleten moet zijn , ligt wel aan hoe die er gekomen zijn wellicht.

Misschien wel rotor of verdeelkapprobleem of evt. een bougiekabel die niet lekker meer is ??Gr. John

Allemaal zaken die je vermogen beiinvloeden wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad zaak dat de motor verder wel mooi loopt, anders kan het inderdaad een ontstekingsprobleem zijn. Maar omdat je dat verder niet meldt, ben ik er vanuit gegaan dat 'ie verder goed loopt!

Gasklep komt bij mij geheel vertikaal te staan, niet een beetje schuin. En dat moet je inderdaad met de gaskabel afstellen... tenzij.... er een mat oid onder het gaspedaal ligt tongue.gif

Let er bij het afstellen wel op, dat de gasklep tot z'n aanslag dicht gaat bij gas los! 2000 toeren stationair is anders zo slordig wink.gif

Laat iemand anders eerst even het gaspedaal helemaal intrappen, en kijk of je de gasklep met de hand nog verder kunt openen. Als dat zo is weet je genoeg!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 4 2005, 18:34

Het is inderdaad zaak dat de motor verder wel mooi loopt, anders kan het inderdaad een ontstekingsprobleem zijn. Maar omdat je dat verder niet meldt, ben ik er vanuit gegaan dat 'ie verder goed loopt!

Gasklep komt bij mij geheel vertikaal te staan, niet een beetje schuin. En dat moet je inderdaad met de gaskabel afstellen... tenzij.... er een mat oid onder het gaspedaal ligt tongue.gif

Let er bij het afstellen wel op, dat de gasklep tot z'n aanslag dicht gaat bij gas los! 2000 toeren stationair is anders zo slordig wink.gif

Laat iemand anders eerst even het gaspedaal helemaal intrappen, en kijk of je de gasklep met de hand nog verder kunt openen. Als dat zo is weet je genoeg!

Succes!

<div align="right">

loopt idd goed stationair en op het vlakke. geen trillingen of niks.

ontsteking zou kunnen, is al lang niks aan gedaan.

de motor schakelt dus bij 80 km/h helling-op helemaal terug naar kick-down, maar dat levert niks op . een hoop kabaal, maar weinig trekkracht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dree@Oct 5 2005, 11:14

loopt idd goed stationair en op het vlakke. geen trillingen of niks.

ontsteking zou kunnen, is al lang niks aan gedaan.

de motor schakelt dus bij 80 km/h  helling-op helemaal terug naar kick-down, maar dat levert niks op . een hoop kabaal, maar weinig trekkracht

<div align="right">

Het goed stationair lopen was bij mij laatst ook goed ,heb echter alles mbt ontsteking bougies etc ook kabels vernieuwd

Zijn niet de grootste kosten en Jeep loopt er nu perfect op ,scheelde toen ook aanzienlijk in verbruik ,.

Zou met verdeelkap en rotor eens proberen ,is meestal wel goed te zien ,

zijn dan te ver ingebrand en maken slecht contact ,vooral bij hogere toeren .

vandaarbij stationair geen/weinig probleem wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...