Spring naar bijdragen

chiel

Forum member
  • Aantal bijdragen

    16
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over chiel

  • Verjaardag 04/09/1969

Contact Methods

  • AIM
    chiel
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Den Haag
  • Interests
    Jeep, natuurlijk

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2006

chiel's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. chiel

    Nav Dvd

    Gevraagd, update voor REJ nav systeem, zo recent mogelijk.
  2. Beste Jeepers, Wie wil even meeluisteren naar het geluid dat deze motor maakt (hemi 5.7). Het betreft vooral het eerste stukje van de film. KM 53000. Wie o wie heeft er ervaring mee of weet of dit goed of niet goed is? Upload youtube: http://www.youtube.com/watch?v=0IgNexEZfCo Alvast bedankt, Chiel
  3. Automaat problemen zijn lastig. Mijn ervaring is dat je hiervoor niet bij de dealer moet zijn maar bij een versnellingsbakspecialist. Deze jongens weten in no-time het probleem te localiseren. Vaak zijn de problemen klein en zeker betaalbaar. Misschien is het de governor chip? Als ik het goed heb regelt deze chip de drukverschillen en daarmee het schakelpatroon. Succes.
  4. Na onderzoek blijkt dat de mantel van de schakelkabel is gescheurd aan de bakzijde. Mantel tijdelijk maar vastgezet met ty-raps. Nieuwe schakelkabel in bestelling. Nu de oorzaak is gevonden kan deze post wel op slot. Bedankt voor het meedenken.
  5. Goedemorgen iedereen, Sinds gisteren werkt de automaat selectie niet meer, of wel de handle kan niet meer de juiste stand van de bak instellen. Het betreft een GC 2002 4.7 HO. Vorige maand al startproblemen gehad. Bleek later dat de bak niet in P stond en daardoor niet meer te starten was. De dealer heeft toen de kabel 'afgesteld'. Probleem opgelost, echter de handle bewoog 'zwaarder' en niet precies overeenkomend met de P,R,N en D. Om in D te komen moet je eerst naar 2 en dan een klein tikje naar boven om in D te geraken. Lastig. Sinds gisteren een groter probleem. De bakselectie lijkt nu helemaal niet meer te werken. Het is niet meer mogelijk om P te bereiken. P is nu R. De handle glijdt super licht. Om nog van D naar R te gaan moet je eerst naar 1 dan naar P. Nu kan je achteruit. Om weer naar D te gaan, eerst weer een paar keer naar 1 en P en terug (2x) en dan naar N of R ergens. Inmiddels de console eraf gehaald. De kabel lijkt heel. Gelukkig nog thuis kunnen komen. Achteruit doet het helemaal niet meer. Naast dat het lastig is om naar een automaatexpert te gaan (wegslepen door Routemobiel) ben ik toch wel benieuwd wat dit nou is en los ik het, indien mogelijk, liever zelf op. Iemand van jullie een idee? PS: ATF-olie halfjaar geleden door dealer ververst.
  6. Weet misshien een van jullie hoe je deze motor moet demonteren. Het betreft een GC van 2002. Nadat ik de cover verwijderd heb kom ik niet verder dan de bovenste twee schroeven als je de achterruit opent en de bout die de ruitewisser zelf vast houdt. Tegen het plaatwerk aan de binnenzijde zit een groot plastic wiel en aan de buitenkant de plastic dop. Verder heb ik het printplaathuis en printplaat al verwijderd. Hoe nu verder?
  7. Tja, zuiperds zijn het en blijven het. Maar dat wisten we toch toe we er een kochten. Zelf heb ik een GC 4.0 1997 gehad met Prins LPG G3 en die kwam niet boven de 1:5 (meest stad). Toch zonder technische problemen 80.000km mee gereden. Start trouwens prima op gas. Nu rijdt ik een GC Overland 2002 (4.7 HO). Daar een Prins VSI in laten monteren. Verbruik gemiddeld 1:4 en starten op benzine. Maar ach we lachen wat af bij de pomp. 38,- voor een volle tank. Nu alweer 40.000km erop staan, zonder enkele technische problemen.
  8. Zo'n zelfde soort probleem heb ik gehad met mijn oude 4.0. Hier bleef de versnelling soms hangen in 3 of D. Bij de dealer (2) geweest die met alle computers niets konden vinden, alleen hun prijslijst voor een nieuw/ruilbak a 3000 Euries. Gelukkig voor mijn kwam ik iemand tegen die mij attendeerde op een versnellingsbakrevisiebedrijf (mooi scabbelwoord). Daar met Jeepie heen gegaan en tot mij stomme verbazing wisten ze me binnen 15 minuten te vertellen dan e.o.a. drukregelaar (Govenor?)chip in de bak zelf niet naar behoren functioneerde. Konden hem wel repareren voor 230 Euries. Daarna nooit meer een probleem mee gehad. Je begrijpt dat ik de rekeningen van de dealers nooit betaald heb.
  9. Inderdaad nog meer???? Standaard zit er al veel op een limited. Deze Overland heeft een paar leuke extra's, zoals navigatiesysteem (carin/philips), electrisch schuifdak, standaard Quadra-drive, hier en daar wat eikenhout, regensensor en inklapbare buitenspiegels (alleen overland?). Voorts nog wat Overland logo's en matten e.d. Het belangrijkste nog vergeten....die heerlijke V8 HO. ps Jeepie gefeliciteerd met het thuisfront. Zelf deze week ook aardig in de glazen gekeken (hips). Mijn vrouw was de 27th jarig, mijn zus de 22th en mijn broer de 29th. Leuk zo'n week, lijkt sinterklaas wel!
  10. Misschien een beetje laat maar twee weken geleden een nieuwe jeep GC gekocht. Een GC Overland uit 2002. Rijdt zeker lekker die V8. Mis wel een beetje het oude vertrouwde van de ZJ maar de WJ rijdt stukken beter! De 4.0i Lim wel begon wat kuren (tussenbak) rond de 200.000 km te vertonen, dus snel maar ingeruild. Bovendien had ik er al 120.000 km met LPG op gereden dus de kop zal binnenkort ook wel aan revisie toe zijn. Ik moet wel bekennen dat die overland je het gevoel geeft "king off the road" te zijn. Later meer over de goede/slechte koop/'inruil'.
  11. chiel

    De Bar

    of een dommelsch!?!
  12. Nog even een add over de additieven. Sommige lpg inbouwers monteren bij twijfel over de kleppen de Flashlube in. Zelf heb ik een GC met 4.7 HO met Prins vsi waar dit additief binnenkort ook in wordt geplaatst. Hieronder een link voor meer info over Flashlube. http://www.lpginbouw.nl/ond.htm
  13. Dit probleem loopt al zo lang bij de GC. Heb het zelf ook al 2 keer mee gemaakt. Eerst in mijn 97 nu in mijn 2002. Toch kan het gerepareerd worden. Tegenwoordig doen ze een extra beschermingsmatje tegen de draden aan de linkerzijde van de stoel (bestuurdersszijde) waardoor dit probleem niet meer zo snel voordoet. Het komt vooral door het in en uit stappen waarbij de zitting aan de zijkant wordt ingedrukt.
  14. Als het euvel zich zo snel na inbouw gasinstallatie voordoet, lijkt het mij een normale zaak om de gasinbouwer eens serieus hier naar te laten kijken. Welke gasinstallatie heb je trouwens genomen, en bij welke inbouwer? Als het inderdaad voor een 5.9 minder geschikt is had hij deze niet aan jou mogen verkopen! Tevens zijn er additieven op de markt om auto's die normaal op super plus rijden van extra smering te voorzien. kosten ca 50 euro. Ook hier zal een goede lpginbouwer je van advies moeten voorzien.
  15. Misschien kan je ook eens bij een lpg-specialist langsgaan. Laat ook eens naar je lamda sonde kijken. Deze willen rond de 200.000km ook nog wel eens kapot gaan. Zeker als je met vermogensverlies te maken hebt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...