Spring naar bijdragen

NSC

Forum member
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over NSC

  • Verjaardag 25/11/1969

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1985

NSC's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Okay Ab, bedankt. Het klinkt bekend en logisch in de oren. Duurt helaas nog even voordat ik tijd heb om verder te sleutelen. Als er verder iemand is die iets meer weet over de brandstofpompen in de WJ DIESEL, heel graag!
  2. Vlotter-unit eruit is één van de volgende stappen, alleen moet ik dan eerst de trekhaak verwijderen en de hele tank laten zakken. Leiding doorblazen is ook een optie maar ik weet niet of dat helpt. Het gekke is dat als ik met een klein electro-pompje brandstof ga aanzuigen op de brandstof aanvoer leiding, er na verloop van tijd diesel en luchtbellen naar boven komen. Ergens zit dus denk ik een lek wat ervoor zorgt dat de diesel terugloopt naar de tank. Mocht er nu een liftpomp in de dieseltank zitten, dan weet ik dat dat ook eventueel een probleem kan zijn.
  3. Mijn GC 3.1 Turbo Diesel (2000) heeft problemen met starten (brandstof toevoer). Nu heb ik een jerrycan gevuld met diesel met een slangetje rechtstreeks aangesloten op de filter en de motor startte. Zodra ik de aanvoer-leiding van de tank op de filter aansluit komt er echter geen/ onvoldoende diesel richting de filter. Nu heb ik een nieuwe filter gekocht, maar heb nog een vraagje; Zit er in de tank van een 3.1 TD ook een (lift-)pomp? (Let op de Diesel versie, niet benzine!) Als je namelijk de connector naar de tank (linker achter wiel) bekijkt, lopen er wel vier draden naar de tank. Lijkt mij voor de sensor en voor de aansturing van de pomp. Aan de andere kant van de connector komen er echter alleen de draden voor de sensor uit. Ik kan online allen de FSM voor de benzine versie vinden en niet de diesel versie.
  4. Kijk uit... Ik had hetzelfde idee. Bij mij waren de bekende tweeters op het dashboard gescheurd. Lijmen was leuk, maar dat bleef slechts een maandje goed. Toen besloten 3 weg speakers in de voordeur te zetten en de tweeters te vergeten. Even getest met wat 3 weg speakertjes die ik had liggen. Het "voordeur-signaal" dat van je versterker komt bleek het lage freq. signaal te zijn. Dat klinkt dus voor geen meter als je daar zo maar 3-4 weg speakers in zet. Zo zat het bij mij: Dashboard: tweeters Voordeur: woofers Achterdeur: 2 weg Overigens is de infinity versterker (bij mij dan) niet op Hi/Lo in te stellen. Met als gevolg dat ik een andere versterker onder de achterbank heb geplaatst. Waarom zijn die lijken die projectjes altijd zó veel makkelijker dan ze zijn? (zucht ) Verder hebben de clips die je deurpanelen in de deur houden nogal de neiging kapot te gaan als je niet met héél veel beleid het paneel loshaalt. Een zakje clips is dus geen overbodige luxe. Succes
  5. Hij heeft al meerdere malen aan de computer gehangen maar geeft geen foutmeldingen. De turbodruk gaf geen meetwaarde, maar volgens de dealer geven sommige motoren die niet aan. De versnellingen schijnen verder goed te werken, alleen "houdt hij in". Het is zo'n Italiaanse VM motor die erin zit. En een fluittoon hoor ik inderdaad niet. Maar is dat ook duidelijk hoorbaar als je op de snelweg zit? Er is inderdaad wel meer rookontwikkeling. Maar dat valt alleen erg op bij het starten. Op de snelweg is dat niet/ nauwelijks te zien.
  6. Ik zit nu weer even voor mijn werk in Duitsland. Volgende week weer in Rotterdam naar de dealer. Onderweg hier naartoe toch nog even problemen gehad, maar daarna niet echt noemenswaardig. Waarschijnlijk omdat ik een redelijk constante snelheid kon rijden. De olie en filter verversing van de automaat heeft het probleem dus niet opgelost. Het lijkt alleen wél alsof het een klein beetje verbeterd is. De GIVA JEEP- dealer in Rotterdam wil nu de Turbodruk gaan testen om te kijken of het misschien daar aan ligt. Klinkt mij wel logisch in de oren, maar ja wat weet ik er nu van. Lage snelheid = geen problemen, maar zodra ik vermogen nodig heb, om bijv. in te halen, is het vermogen niet of nauwelijks beschikbaar. Ik hou jullie wel op de hoogte. Ondertussen blijven alle hints en tips van harte welkom!
  7. Net terug in Rotterdam. Geen problemen gehad! De volgende dagen dus even goed in de gaten houden wat er gebeurd. Zou het dan misschien toch hebben gelegen aan de olie van de versnellingsbak en de nieuwe filter? Dat lijkt me zo sterk. Ik hou jullie op de hoogte.
  8. Okay.. Vandaag mijn auto weer opgehaald bij de Duitse garage. Olie en filter van de automatische versnellingsbak laten verversen. Verder gevraagd over mogelijke oorzaak van het probleem: - turbo? - LMM? Volgens de chef werkplaats heeft deze motor, de VM, geen LMM en zou de turbo het probleem niet moeten zijn. Hij had het over een mogelijk probleem met de Dieselpomp, of de electronische aansturing van de dieselpomp. Hmmm... Morgen rijd ik weer terug naar Rotterdam. Even kijken hoe hij rijdt en dan donderdag langs de dealer in RTM. The story continues..
  9. Ben net aangekomen op mijn werk in Duitsland. Onderweg gelukkig de snelheid er redelijk op kunnen houden. Maar als ik van langzaam rijden wilde accelereren... ontbreekt de "power" gewoon. Turbo? Ik heb maandagmiddag een afspraak met een Jeep garage hier, om de filter voor de versnellingsbak te laten vervangen. Misschien kan hij ook meteen die turbo en LMM bekijken. De software op de computer bij de dealer in Rotterdam schijnt nieuw te zijn en als nadeel te hebben dat hij niet alle waarden weergeeft. Nu is de optie om de oude meetsoftware op de computer te zetten en dan opnieuw een meting te doen. Pff..... heb ik weer, zo'n speciaal geval. Waarom niet gewoon een lekke band ofzo.
  10. Volgens de garage zou een defecte LMM ook een foutindicatie moeten geven. En de computer geeft helemaal geen foutcodes aan. Helaas moet ik vanavond met mijn auto naar Duitsland t/m woensdag, dus ik kan pas volgende week verder werken om het probleem op te lossen. Ik hoop maar dat de auto geen kuren gaat vertonen onderweg.. pffff.
  11. We hebben gereden met de computer aangesloten. Alle waarden waren normaal, geen foutmeldingen. Het enige vreemde was dat de turbo geen waarden aangaf op de computer. Dit schijnt echter wel bij meer voertuigen voor te komen. Maar kan natuurlijk ook een teken zijn van een vastzittende turbo. Vandaag heb ik heel even met de monteur gesproken. Zodra hij wat van de importeur heeft gehoord laat hij het me weten. We wachten af..
  12. Testgereden met de monteur en de computer aangesloten. De TPS schijnt gewoon te werken. De computer geeft geen fouten aan terwijl de problemen overduidelijk aanwezig zijn. Maar volgens de monteur is het misschien de Turbo. Iemand daar ervaring mee? Ze gaan in ieder geval de importeur erover bellen.
  13. Net even gezocht en deze post gevonden: http://www.jeepforum.nl/showpost.php?p=54506&postcount=1 Lijkt wel een beetje op hetzelfde probleem. Misschien toch maar de TPS vervangen.
  14. Ze hebben de TPS niet vervangen omdat het volgens opgave van GIVA Rotterdam €480 zou kosten en ze niet zeker wisten dat dat het probleem was. Is dat een normale prijs voor de TPS? Deze week maar even vragen wat het in Duitsland kost omde TPS te vervangen. Het "check engine" lampje werkt gewoon als hij de test tijdens het starten uitvoert en gaat niet branden als ik problemen heb. Motor start gewoon en draait stationair. Er zijn bij het uitlezen zowel in Duitsland als bij GIVA RTM geen foutcodes naar voren gekomen. Net de "on/off on/off"test gedaan en ik krijg gewoon "done" te zien.
  15. Hi Jeepers, Vergeef me de niet technische beschrijving van mijn probleem, ik vlieg Boeings heel Europa door, maar van Jeep-techniek heb ik nog niet veel kaas gegeten. Een jaar geleden heb ik een 2000 GC 3.1 TD gekocht. Het hele jaar heb ik geen noemenswaardige problemen gehad, maar sinds kort lijkt het soms alsof de versnellingsbak niet "weet" wanneer naar de juiste versnelling te schakelen. (En ja het is een automaat dus het ligt niet aan mij.) Het probleem doet zich niet iedere dag voor. Soms rijd ik een week terwijl er niks aan de hand is. Maar andere dagen sta ik op het punt te worden. Als ik dan bijvoorbeeld in de file rijd à 50-60 km per uur en de file is opgelost en ik wil versnellen, kan ik plankgas geven. De toerenteller blijft gewoon op 2000 RPM's staan en de auto versnelt niet. Je hoort de RPM's ook niet oplopen. Na een aantal seconden lopen de RPM's heeeeeel langzaam op en dan heel begint de auto langzaam te versnellen. Totdat hij opeens "pakt" en ik met een rotgang accelereer. Bij de GIVA dealer in Rotterdam hebben ze het euvel niet kunnen vinden. Hun computer heeft de systemen uitgelezen maar ze weten niet wat het is. Ze opperden dat het wellicht de TPS (Throttle Position Sensor) is, maar tijdens een computer-uitlezing bij een andere Jeepgarage in Duitsland zag ik dat de gaspedaal wel degelijk het aantal procenten 0% - 100% aangeeft. Het lijkt mij dus dat het niet de TPS is. Misschien de overbrenging van de TPS naar de gearbox? Of kan dat niet? Vorige week in Duitsland was het zelfs zo erg dat ik niet harder dan 40km/hr op de snelweg kon rijden terwijl ik het gaspedaal op de plank had. De versnelling aarzelde soms. Je voelde hem heen en weer schokken tussen de gears, maar hij had geen "grip". De dag erna toen ik bij de garage langs ging was er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht en reed mijn Jeep als een zonnetje. Ik heb de transmissievloeistof laten bijvullen in de hoop dat dat het was, maar het ging vier dagen goed en toen ik naar huis reed had ik weer problemen. Het schijnt geen verschil te maken of de moter warm of koud is. Ik hoop dat jullie mij in de juiste richting kunnen sturen. Het moment van totale hopeloosheid begint met rappe schreden te naderen. Als jullie meer info nodig hebben... hoor ik het graag. Groeten, Jesse
×
×
  • Nieuwe aanmaken...