dree Geplaatst October 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2005 mijn GC 4.0i is ziek. Na 175.oookm komt ie de heuvel bij Luik bijna niet meer op. schakelt terug naar 2e trap, met zo'n 5000 toeren, terwijl het voorheen nog lukte met een trapje hoger en daarbij langzaam versnellend. Nu is het omgekeerd. Er zit een Prins-AFS gasinstallatie in, maar op benzine is het ietj, maar niet veel beter. Ik denk aan slijtage van de kleppen of zuigerveren, dus wil ik een compressietest (laten) doen. Het luchtfilter is K&N, miisschien moet ie eens gewassen worden. Hebben jullie nog suggesties ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2005 Zomaar een paar ideeën: - luchtfilter dicht - Katalisator dicht - Uitlaat plat (als gevolg van terreinrijden bijv.) - Gasklep gaat niet geheel open. - Valse lucht (lekke spruitstukpakking of vacuumslangen) - Slijtage ( wel vroeg, met 175000 km) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst October 4, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2005 Originally posted by 87wrangler@Oct 3 2005, 19:51 Zomaar een paar ideeën: - luchtfilter dicht-ZOU KUNNEN MAAR ZIT ER NOG MAAR 20.000KM OP - Katalisator dicht - IS AL LEEG... - Uitlaat plat (als gevolg van terreinrijden bijv.) - IS LEK MAAR NIET BESCHADIGD - Gasklep gaat niet geheel open. - MOET IK DE KABEL DAARVOOR AFSTELLEN ? MOET KLEP BIJ VOLGAS VERTIKAAL STAAN OF NOG BEETJE SCHUIN ? - Valse lucht (lekke spruitstukpakking of vacuumslangen) - Slijtage ( wel vroeg, met 175000 km) - <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2005 Originally posted by dree@Oct 4 2005, 14:37 <div align="right">← Met lege kat zou ie toch net Meer vermogen moeten krijgen een lekke uitlaat wel minder dan ,maar nietzoveel dunkt mij. Lek spruitstuk kan ook vermogen kosten (pk,s) ook. Km stand ook niet zo dat ie versleten moet zijn , ligt wel aan hoe die er gekomen zijn wellicht. Misschien wel rotor of verdeelkapprobleem of evt. een bougiekabel die niet lekker meer is ??Gr. John Allemaal zaken die je vermogen beiinvloeden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2005 Het is inderdaad zaak dat de motor verder wel mooi loopt, anders kan het inderdaad een ontstekingsprobleem zijn. Maar omdat je dat verder niet meldt, ben ik er vanuit gegaan dat 'ie verder goed loopt! Gasklep komt bij mij geheel vertikaal te staan, niet een beetje schuin. En dat moet je inderdaad met de gaskabel afstellen... tenzij.... er een mat oid onder het gaspedaal ligt Let er bij het afstellen wel op, dat de gasklep tot z'n aanslag dicht gaat bij gas los! 2000 toeren stationair is anders zo slordig Laat iemand anders eerst even het gaspedaal helemaal intrappen, en kijk of je de gasklep met de hand nog verder kunt openen. Als dat zo is weet je genoeg! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst October 5, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2005 Originally posted by 87wrangler@Oct 4 2005, 18:34 Het is inderdaad zaak dat de motor verder wel mooi loopt, anders kan het inderdaad een ontstekingsprobleem zijn. Maar omdat je dat verder niet meldt, ben ik er vanuit gegaan dat 'ie verder goed loopt! Gasklep komt bij mij geheel vertikaal te staan, niet een beetje schuin. En dat moet je inderdaad met de gaskabel afstellen... tenzij.... er een mat oid onder het gaspedaal ligt Let er bij het afstellen wel op, dat de gasklep tot z'n aanslag dicht gaat bij gas los! 2000 toeren stationair is anders zo slordig Laat iemand anders eerst even het gaspedaal helemaal intrappen, en kijk of je de gasklep met de hand nog verder kunt openen. Als dat zo is weet je genoeg! Succes! <div align="right">← loopt idd goed stationair en op het vlakke. geen trillingen of niks. ontsteking zou kunnen, is al lang niks aan gedaan. de motor schakelt dus bij 80 km/h helling-op helemaal terug naar kick-down, maar dat levert niks op . een hoop kabaal, maar weinig trekkracht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2005 Originally posted by dree@Oct 5 2005, 11:14 loopt idd goed stationair en op het vlakke. geen trillingen of niks. ontsteking zou kunnen, is al lang niks aan gedaan. de motor schakelt dus bij 80 km/h helling-op helemaal terug naar kick-down, maar dat levert niks op . een hoop kabaal, maar weinig trekkracht <div align="right">← Het goed stationair lopen was bij mij laatst ook goed ,heb echter alles mbt ontsteking bougies etc ook kabels vernieuwd Zijn niet de grootste kosten en Jeep loopt er nu perfect op ,scheelde toen ook aanzienlijk in verbruik ,. Zou met verdeelkap en rotor eens proberen ,is meestal wel goed te zien , zijn dan te ver ingebrand en maken slecht contact ,vooral bij hogere toeren . vandaarbij stationair geen/weinig probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chiel Geplaatst October 13, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2005 Misschien kan je ook eens bij een lpg-specialist langsgaan. Laat ook eens naar je lamda sonde kijken. Deze willen rond de 200.000km ook nog wel eens kapot gaan. Zeker als je met vermogensverlies te maken hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simpleman Geplaatst October 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2005 Heb vrijdag bij mijn 4.0 gc de verdelerkap gereinigt en nu loopt hij stationair ongeveer 6 a 700 rpm en pakt een stuk netter op. Het heeft misschien wel zin omdat even te doen zoals al werd voorgesteld. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.