Spring naar bijdragen

Koppeling aircopomp komt niet in


Roy Gorris
 Share

Recommended Posts

Op de terugreis vanuit Frankrijk is het lager van de airco-poelie (XJ uit 2001)volledig aan gort gelopen, hierdoor is ook de koppeling van de airco volledig verwoest:frusty:

Nu heb ik een nieuwe Mopar poelie, koppeling en spoel gemonteerd de airgap afgesteld op 0.4 mm echter schakelt de koppeling niet in. Als ik de airco aanzet hoor ik wel een slepend geluid vanuit de aircopomp maar de koppeling draaid niet mee:unsure:

Ik heb ook geprobeerd om de plus van de spoel rechtstreeks op de accu aan te sluiten, dan hoor ik het zelfde schrapend geluid en de koppeling draaid dan nog steeds niet.

Ik weet niet wat de reden was dat het lager in eerste instantie kapot gelopen was, wellicht is deze kapot gelopen nadat de pomp het begeven had??

Kan het zijn dat de poelie niet inschakeld omdat er bv te weinig koelmiddel inzit of e.o.a. andere voorwaarde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er te weinig koelmiddel in zit zal de airco niet inschakelen. Je kunt de sensor foppen door de sensor kort te sluiten.

Tijdens het testen (ombouwen naar OBA) van de magnetische poeli van de airco pomp had ik de lage en hoge druk sensor kortgesloten (omdat hij niet aan ging ivm te weinig koelmiddel, lekke condensor) en bij het aan zetten van de airco ging de elektrische fan draaien en werd de poelie bekrachtigd en draaide rond.

Raar dat je een slepend geluid hoor terwijl de poelie niet mee draait. je zou denken dat er dan mechanisch niks draait en dus geen geluid kan veroorzaken.

 

bewerkt door Sailortim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde gehad dit jaar en hij moet nog gerepareerd worden. Volgens de garage moet waarschijnlijk ook de pomp vervangen worden omdat deze meestal ook kapot is gedraaid en dat het hele systeem gereinigd moet worden omdat er slijpsel in kan zitten. Herken je dit en zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat weet ik, bedoel verander hem is door een dunnere ring te plaatsen. Kijk dan of hij wel ingrijpt.. je koppeling en spoel zijn nieuw. Neem aan dat de spoel aangestuurd wordt en dat de spoel de juiste weerstand heeft. Toch werkt hij niet dan zit het probleem of in de pomp of in de luchtspleet lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...