thezeeuw Geplaatst August 22, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2016 omdat mn voorbanden aan de binnenkant overdreven zijn afgesleten (zie ook heb ik de uitlijning vorige week laten controleren. Uitlijnen was al in februari een keer gebeurd, direct na de 2.5" verhoging. In februari werd als problematisch aangemerkt (en gecorrigeerd) het volgende Wielvlucht links in:+0.46 uit:-0.23 Wielvlucht rechts in:+0.29 uit:-0.26 Moet zijn: -0.23 [-0.23] +0.23 en Afzonderlijke sporing links in:+0.49 uit:+0.06 Afzonderlijke sporing rechts in:+0.47 uit:+0.05 Moet zijn: -0.04 [+0.06] +0.04 Vorige week enkel Afzonderlijke sporing links in:-0.08 uit:+0.07 Afzonderlijke sporing rechts in-0.09 uit:+0.06 Je zou dus zeggen prima. Enkel bij bestudering van de rapporten zie ik andere waardes die volgens mij niet kloppen, maar omdat ik geen idee of dat zo is en hoe te interpreteren (en of het die voorwielslijtage aan de binnenkant kan verklaren): in februari: Caster 20 links in:+2.27 uit:+2.26 Caster 20 rechts in:+2.20 uit:+2.57 Moet zijn: -0.30 [+3.54] +3.30 Uitspoor in de bocht links in:-1.12 uit:-1.15 Uitspoor in de bocht rechts in:-0.59 uit: -1.07 Moet zijn: -0.15 [+0.00] +0.15 En vorige week: Caster 20 links in:+2.26 uit:+2.37 Caster 20 rechts in: +2.54 uit:+3.04 Uitspoor in bocht links in:-1.05 uit:-1.12 uitspoor in bocht rechts in:-1.11 uit:-1.07 En wat zijn de toegestane waardes voor camber max verschil? is alles onder de 0.42 ok? of hoe moet ik deze lezen? in fex was deze +0.03 en nu +0.12. Hoor graag van jullie wat jullie van deze waardes denken/vinden Alvast bedankt, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst August 25, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2016 Geen flauw idee maar ik zal mijn uitlijnrapport van de KJ eens opzoeken, kijken wat daar de waardes zijn. Misschien heb je daar wat aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 25, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2016 48 minuten geleden zei michel1972: Volgens mij hebben bedrijven alleen de standaard specs liggen van jeeps. Zodra je de jeep gaat verhogen worden de hoeken van het onderstel iets aangepast door de verhoging. Bedrijven kunnen dan niet de oude specs gebruiken als leidraad daar een verhoging juist vraagt om een lichte aanpassing van het oude onderstel t.o.v. het vernieuwde hogere onderstel. Maar wat moet je dan, hoe krijg je een wagen met een redelijke kit (incl verstelbare draagarmen) dan wel netjes uitgelijnd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst August 26, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2016 Dit was mijn meetrapport van een jaartje terug. Ik heb nog geen extreme slijtage gezien op mijn banden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thezeeuw Geplaatst August 29, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2016 hmmm...ziet er toch wel redelijk hetzelfde uit. wel geinig dat bij jou geen uitspoor vermeld staat. die JBA UCA zijn er juist oa om ervoor te zorgen dat wb uitlijnen weer binnen de fabriekspex kan gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thezeeuw Geplaatst September 1, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2016 tx michel. xal es bij de fabrikant informeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.