Spring naar bijdragen

uitlijnen spex


Recommended Posts

omdat mn voorbanden aan de binnenkant overdreven zijn afgesleten (zie ook

 heb ik de uitlijning vorige week laten controleren. Uitlijnen was al in februari een keer gebeurd, direct na de 2.5" verhoging.

 

In februari werd als problematisch aangemerkt (en gecorrigeerd) het volgende

Wielvlucht links in:+0.46 uit:-0.23

Wielvlucht rechts in:+0.29 uit:-0.26

Moet zijn: -0.23 [-0.23] +0.23

en

Afzonderlijke sporing links in:+0.49 uit:+0.06

Afzonderlijke sporing rechts in:+0.47 uit:+0.05

Moet zijn: -0.04 [+0.06] +0.04

 

Vorige week enkel

Afzonderlijke sporing links in:-0.08 uit:+0.07

Afzonderlijke sporing rechts in-0.09 uit:+0.06

 

Je zou dus zeggen prima. Enkel bij bestudering van de rapporten zie ik andere waardes die volgens mij niet kloppen, maar omdat ik geen idee of dat zo is en hoe te interpreteren (en of het die voorwielslijtage aan de binnenkant kan verklaren):

 

in februari:

Caster 20 links in:+2.27 uit:+2.26

Caster 20 rechts in:+2.20 uit:+2.57

Moet zijn: -0.30 [+3.54] +3.30

 

Uitspoor in de bocht links in:-1.12 uit:-1.15

Uitspoor in de bocht rechts in:-0.59 uit: -1.07

Moet zijn: -0.15 [+0.00] +0.15

 

En vorige week:

Caster 20 links in:+2.26 uit:+2.37

Caster 20 rechts in: +2.54 uit:+3.04

Uitspoor in bocht links in:-1.05 uit:-1.12

uitspoor in bocht rechts in:-1.11 uit:-1.07

 

En wat zijn de toegestane waardes voor camber max verschil? is alles onder de 0.42 ok? of hoe moet ik deze lezen? in fex was deze +0.03 en nu +0.12.

 

Hoor graag van jullie wat jullie van deze waardes denken/vinden

Alvast bedankt, Marco

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei michel1972:

Volgens mij hebben bedrijven alleen de standaard specs liggen van jeeps. Zodra je de jeep gaat verhogen worden de hoeken van het onderstel iets aangepast door de verhoging. Bedrijven kunnen dan niet de oude specs gebruiken als leidraad daar een verhoging juist vraagt om een lichte aanpassing van het oude onderstel t.o.v. het vernieuwde hogere onderstel.

Maar wat moet je dan, hoe krijg je een wagen met een redelijke kit (incl verstelbare draagarmen) dan wel netjes uitgelijnd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...