Spring naar bijdragen

foutcodes uitlezen?


Recommended Posts

Originally posted by Ogdak@Sep 26 2005, 19:56

Brandt "check engine" wel als je hem op contact zet.

Heb je toevallig een startonderbreker, dan zou het 3 keer aan/uit wellicht niet werken.

Was bij mij ook het geval, was een VDO Immobilizer.

<div align="right">

Ja, het check engine lampje brand als ik het contact aanzet. Ook de startonderbreker schakel ik uit, net als bij normaal starten. Heb het net nog ff geprobeerd maar krijg nog steeds geen codes door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Newbe@Sep 27 2005, 08:07

Bij mijn XJ werkt het als volgt: contact aan, startonderbreker uitschakelen en dan VIJF keer uit en weer aan. De laatste keer wel het contact aan laten staan natuurlijk.......

<div align="right">

Dit werkte inderdaad, en de code kwam op de kilometerteller, Code 21 dus toch de Oxygene sensor. Ik neem aan dat dat hetzelfde is als de lambdasonde.

Ik ga direct met het Haynes boek ernaast en een multi-meter kijken of de sonde inderdaad stuk is of (hopelijk) een slechte draad verbinding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by The_jupiler@Sep 27 2005, 20:44

Voor het uitlezen van de codes + de betekenis van de codes

http://users.pandora.be/the_jupiler/foutcodes.htm

<div align="right">

Vanmiddag de lambdasonde gecontroleerd met een voltmeter en inderdaad, kapot... Heb inmiddels een nieuwe erin en voila, code 21 weg en de motor draait weer als een speer op benzine. Nu nog ff LPG af laten stellen en dan is dit probleem weer uit de wereld...

Thanks....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by GrandZJ@Sep 28 2005, 14:15

Wat zijn de kosten van zo'n sonde en waar kan ik 'm ergens vinden ( in de auto bedoel ik natuurlijk rolleyes.gif )

Ik zag in een ander topic dat je een universele sonde hebt gekocht. Waar haal je die en is die makkelijk te monteren?

<div align="right">

De universele sonde kun je denk ik bij vele automaterialen zaken bestellen. Ik heb een "Intermotor" 4 draads universeel genomen. Ik betaalde 80 euri incl. de BTW. In Tiel rekenen ze 108 euri exclusief de BTW en ik geloof dat origineel Jeep of Mopar iets van 150,- excl. kost.

De sonde zit bij mij (6 cylinder 4.0i) op het uitlaatspruitstuk net voordat ie naar de uitlaat zelf gaat. Als je het linker voorwiel gedemonteerd heb, kijk je er zo tegenaan. Het enige wat je met zo'n universele moet doen is de draad van de nieuwe sonde verbinden met de oude draad naar de stekkerverbinding.

Het zijn 4 kleuren, wit-wit-zwart-grijs dus dat kan al niet missen.

In je katalysator zit er ook een maar deze schijnt zelden kapot te gaan. Bovendien genereert die ook geen foutcodes, de eerste wel...

demontage tip, spuit de oude sonde eerst een paar keer in met kruipolie en laat een nachtje weken. Laat daarna de motor 2 minuten stationair lopen om de pijp op te warmen, knip de draden net achter de oude sonde door en zet een goede kwaliteit ringsleutel op de oude sonde om hem los te draaien.

Op LPG merk ik niet veel verschil, behalve dan dat de CO waardes e.d. nu wel goed zijn en hij zal wel zuiniger lopen maar op benzine leek het wel of ik een pk of 30 erbij heb gekregen...

Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...