Spring naar bijdragen

WJ electrische problemen


Recommended Posts

Hallo,

 

De auto van de buurman ter reparatie gekregen, het betreft een grand cherokee wj van 2001, 4.7.

 

Na een kabelbreuk te hebben gehad in de opening van het linkerportier, zijn er diverse elec problemen. Het zou toeval kunnen zijn, maar sommige zijn zeker gerelateerd.

 

-De ramen werken niet meer... geen enkele, heeft iemand een pin-out van de schakelaar ? Dan kan ik deze doormeten, spanning staat wel op de stekker aan achterzijde schakelaar.

-Verbruiksmeter in plafond werkt niet meer, deze blijft gewoon op 0 staan

-radiobediening aan achterzijde stuur, helaas zonder functie...

 

-zekering onder de kap van de ramen al gecontroleerd (50a)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Tom Ramakers:

Uiteraard heb ik deze al gevonden via google, de pdc nummer 12 (50a) is in orde, de rest van de zekeringen kom ik niet uit.

PDC is de module onder de motorkap. De ander zit onder het dashboard, links van het stuur. Er zou hier ook een zekering kapot kunnen zijn......

Anders het deurpaneel demonteren en meten, komt er uberhaupt wel spanning bij de schakelaars? Wellicht een kabelbreuk over het hoofd gezien?

Verbruiksmeter krijgt zijn signalen via canbus, dus daar zal wel iets anders mee zijn. Alle andere functies van het overhead display werken wel?

Radio bediening op het stuur kan eenvoudig vervangen worden..... de signalen gaan via de "clockspring" die nog wel eens kapot gaat. -klik- De originele radio zit er nog in?

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou nog even goed de kabels wat door het rubber gaan in het portier nakijken. Daar komt een kabelbreuk het meest voor, en dat kan inderdaad leiden tot deze problemen. Werkt de CV wel, ook via de deurschakelaar? Ook deze werkt via de canbus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kabelboom uit de rubber gehaald, en gesoldeerd (2 breuken hier) alle andere kabels ok met meten.

 

Op de schakelaar krijg ik spanning, cv en spiegel verstelling functioneren ook normaal.( na de reparatie)

Verbruiksmeter en radiobediening zijn gelijktijdig gestopt met functioneren, zou wel heel toevallig zijn als er dan 2 verschillende oorzaken zouden zijn.(alles is mogelijk)

De andere functies op de overhead functioneren normaal.

Ik zal vanmiddag eens alle zekeringen een voor een controleren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...