Spring naar bijdragen

probleem met trommelremmen tijdens apk


mokum
 Share

Recommended Posts

Het volgende probleem heeft zich tijdens een apk keuring voor gedaan. De eerste keer had ik bij de remmentest op een platentestbank een verschil van 48%.

Op de achterwielen.Niet zo best dus.

Ik heb daarna de trommels,remvoeringen,remcylinders en remleidingen van de achteras vervangen. Alles goed ontlucht en nieuwe remvloeistof Dot3 gebruikt.

Via een kennis kon ik bij iemand de remmentest doen op een rollentestbank. Dit gaf nagenoeg een gelijk resultaat op beide wielen.

Dus vol goede moed weer op voor de apk bij de garage met de platentestbank. Daar kwam de test weer niet verder als een verschil van 34%.

Op de handrem geeft hij wel een goed beeld,dus aan de afstelling kan het niet liggen volgens mij.

De Hydroliek gaat ook via 1 leiding naar de achteras, waar hij zich splitst naar beide remmen.

Ik ben nu even het spoor bijster. Je zou zeggen laten keuren op de rollentestbank, en vermoedelijk gaat dat ook gebeuren.

Maar ik wil graag begrijpen wat het probleem zou kunnen zijn.Dus als iemand het antwoord heeft. Zou ik dat op prijs stellen.

Het betreft overigens een Wrangler uit 87.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Siert,

Hoe kan het de remdrukverdeler zijn, als het door 1 slang naar de achteras gaat. Dan zou de druk toch gelijk moeten zijn aan beide zijden?

Al is de leiding naar de rechterkant 1 keer zolang als naar de linkerkant.

 

Gr Ton

bewerkt door mokum
tekst fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei mokum:

Hoi Siert,

Hoe kan het de remdrukverdeler zijn, als het door 1 slang naar de achteras gaat. Dan zou de druk toch gelijk moeten zijn aan beide zijden?

Al is de leiding naar de errechterkant 1 keer zolange als naar de linkerkant.

 

Gr Ton

Dat klopt, druk is gelijk. Op de rollenbank zul je waarschijnlijk zien dat 1 kant eerder begint met remmen en dat de remdruk niet meer toeneemt bij een bepaalde waarde om blokkeren te voorkomen. Bij di e waarde zullen links en rechts ongeveer even hard remmen, als het goed is. Met een platenbank haal je die waarde niet.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...