Spring naar bijdragen

Boordcomputer Zj


Recommended Posts

Beste mede jeepers.

Mijn boordcomputer(scherm) hield er spontaan mee op tijdens het rijden. Stonk alsof er iets door brande.

Kan ik hiermee door blijven rijden?

Heb alle steekzekeringen gecontroleerd maar kan niets vinden.

Is deze wel gezekerd?

Buiten het feit dat het lastig is zonder info is mijn vraag of dit verder kwaad kan?

Groet,

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat roken en doorbranden komt vaker voor, beste is om hem even los te koppelen om erger te voorkomen. Is niet zoveel werk om hem eruit te schroeven.

 

Een nieuwe heb je al voor een paar tientjes, wel even uit elkaar halen en de soldeerpunten opnieuw solderen voordat je hem monteert, om fouten als Coolant sensor bad te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Masis: heb jij het dan over de PCM (die in de motorruimte achter het koelwaterreservoir zit) of over een andere computer?

 

En heb je een linkje over dat solderen? 

Ik heb wel wat gevonden over de PCM, maar ik vraag mij af of dat het is..........

 

Nee, ik heb het echt over de VIC (boordcomputer achter de automaatpook). Slechte soldeerpunten in de PCM komt ook weleens voor, maar gelukkig een stuk minder dan de VIC (kan leiden tot uitvallen VIC, niet kunnen onthouden van de tijd/datum, onterechte rear lamp failure melding, maar meestal onterechte coolant sensor bad melding), lichtschakelaar (zorgt voor knipperende dashboardverlichting) of het printplaatje van de schuifdakmotor (zorgt voor moeizaam openen/sluiten of soms helemaal niet).

 

VIC solderen stelt niet zoveel voor, is alles bij elkaar ongeveer een uurtje werk. Een mooie uitleg met foto's staat hier: http://www.jeepforum.com/forum/f13/coolant-sensor-bad-vic-removal-1228233/

Daar hebben ze alleen 2 pinnen gesoldeerd, ik zou aanraden om alle pinnen van de connector even langs te gaan. Persoonlijk heb ik alle soldeerpunten van de computer gedaan, dat kan geen kwaad. :thumbsup:

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...