ermeloer Geplaatst December 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2015 Beste mede jeepers. Mijn boordcomputer(scherm) hield er spontaan mee op tijdens het rijden. Stonk alsof er iets door brande. Kan ik hiermee door blijven rijden? Heb alle steekzekeringen gecontroleerd maar kan niets vinden. Is deze wel gezekerd? Buiten het feit dat het lastig is zonder info is mijn vraag of dit verder kwaad kan? Groet, Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2015 Dat roken en doorbranden komt vaker voor, beste is om hem even los te koppelen om erger te voorkomen. Is niet zoveel werk om hem eruit te schroeven. Een nieuwe heb je al voor een paar tientjes, wel even uit elkaar halen en de soldeerpunten opnieuw solderen voordat je hem monteert, om fouten als Coolant sensor bad te voorkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ermeloer Geplaatst January 2, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2016 Dank je. Is los gekoppeld. Nu op zoek naar een andere. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2016 Probeer Tyro in Schijndel eens, die had er pas nog twee liggen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst January 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2016 Heb je een foto of een partnummer? Volgens mij heb ik er ook nog 1 liggen. Weet niet of 93 zelfde is als een 96 er. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst January 5, 2016 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2016 @Masis: heb jij het dan over de PCM (die in de motorruimte achter het koelwaterreservoir zit) of over een andere computer? En heb je een linkje over dat solderen? Ik heb wel wat gevonden over de PCM, maar ik vraag mij af of dat het is.......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst January 5, 2016 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2016 (bewerkt) @Masis: heb jij het dan over de PCM (die in de motorruimte achter het koelwaterreservoir zit) of over een andere computer? En heb je een linkje over dat solderen? Ik heb wel wat gevonden over de PCM, maar ik vraag mij af of dat het is.......... Nee, ik heb het echt over de VIC (boordcomputer achter de automaatpook). Slechte soldeerpunten in de PCM komt ook weleens voor, maar gelukkig een stuk minder dan de VIC (kan leiden tot uitvallen VIC, niet kunnen onthouden van de tijd/datum, onterechte rear lamp failure melding, maar meestal onterechte coolant sensor bad melding), lichtschakelaar (zorgt voor knipperende dashboardverlichting) of het printplaatje van de schuifdakmotor (zorgt voor moeizaam openen/sluiten of soms helemaal niet). VIC solderen stelt niet zoveel voor, is alles bij elkaar ongeveer een uurtje werk. Een mooie uitleg met foto's staat hier: http://www.jeepforum.com/forum/f13/coolant-sensor-bad-vic-removal-1228233/ Daar hebben ze alleen 2 pinnen gesoldeerd, ik zou aanraden om alle pinnen van de connector even langs te gaan. Persoonlijk heb ik alle soldeerpunten van de computer gedaan, dat kan geen kwaad. January 5, 2016 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.