Spring naar bijdragen

Reseve-Band drager


Recommended Posts

Toch heeft Dezperado wel een beetje gelijk... de hoeveelheid kinetische energie in zo'n wiel is enorm! Sta er niet van te kijken dat het wiel, bij een aanrijding, meer dan 700 kilo aan kinetische enegie bij zich draagt! Een noodstop is dan ook geen goede manier om dat te testen, simpelweg omdat je een remweg van tientallen meters hebt! Bij een aanrijding sta je echter ineens stil en de krachten die dan loskomen zijn enorm!

Vergelijk het maar met een baksteen op een glasplaat: leg hem erop en er gebeurt niets, maar laat je hem er op vallen gaat 'ie er dwars doorheen!

Het is echter ook zo dat, wanneer het wiel vast ligt, die energie heel snel weg is. Origineel zit zo'n reserve wiel tenslotte ook niet met 5 M12 bouten vastgeschroefd in de kofferruimte..... wink.gif

En als Sjikita het maakt.... nou, dan zit het echt wel goed! yes.gif Die denkt daar absoluut ook over na! cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 22 2005, 20:15

Toch heeft Dezperado wel een beetje gelijk... de hoeveelheid kinetische energie in zo'n wiel is enorm! Sta er niet van te kijken dat het wiel, bij een aanrijding, meer dan 700 kilo aan kinetische enegie bij zich draagt! Een noodstop is dan ook geen goede manier om dat te testen, simpelweg omdat je een remweg van tientallen meters hebt! Bij een aanrijding sta je echter ineens stil en de krachten die dan loskomen zijn enorm!

Vergelijk het maar met een baksteen op een glasplaat: leg hem erop en er gebeurt niets, maar laat je hem er op vallen gaat 'ie er dwars doorheen!

Het is echter ook zo dat, wanneer het wiel vast ligt, die energie heel snel weg is. Origineel zit zo'n reserve wiel tenslotte ook niet met 5 M12 bouten vastgeschroefd in de kofferruimte..... wink.gif

En als Sjikita het maakt.... nou, dan zit het echt wel goed! yes.gif Die denkt daar absoluut ook over na! cool.gif <div align="right">

pffffffffffffffffff smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Psies Jeepie, een daklast is OOK rijden getest. Of er nou een slee met skies, een koelkast of 75 kilo veren bovenop ligt, maakt geen FUCK uit. laugh.giflaugh.gif

75 KILO is 75 KILO

De meesten reserve wielen van een ZJ halen dat gewicht niet (OK Otto jij wel) tongue.giftongue.gif dus daarom kan die er gerust op.

Als je zo'n zware aanrijding krijgt kanje die auto toch naar de stort brengen. rolleyes.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Originally posted by pjeep@Oct 3 2005, 19:50

Het kan voor 15 euro met een fietsendrager en een klein beetje laswerk. PAst op de trekhaak. Als ik wist hoe je een foto meestuurt kan ik je het laten zien.

<div align="right">

bijvoorbeeld hier en dan de direct link kopieren en plakken bij IMG wanneer je de post aanmaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by pjeep@Oct 3 2005, 19:50

Het kan voor 15 euro met een fietsendrager en een klein beetje laswerk. PAst op de trekhaak. Als ik wist hoe je een foto meestuurt kan ik je het laten zien.

<div align="right">

Maar dan kan ik de trekhaak niet gebruiken voor iets anders.

Mail de foto maar even

jeepie@dds.nl

Ik plaats hem wel even....

Mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...