Spring naar bijdragen

Werkt Dit? Asafsluiter


Rene83
 Share

Recommended Posts

Ik zag op marktplaats bij american cars schinnen zogenaamde as afsluiters staan, die zouden de as af moeten sluiten tegen modder en andere zooi. In plaats van die kunststof plaatjes die om de steekas zitten denk ik zo.

 

Zou dit fatsoenlijk werken en nut hebben? Of kan ik de 108 euro beter in mijn zak houden? Ik wilde hier een link bij plaatsen naar de advertentie, maar dat gaat niet. Heb er wel een foto bij kunnen plaatsen

post-7302-0-64054700-1448907149_thumb.jp

bewerkt door Rene83
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat dat enkel was voor D30 assen met vacuum disconector elemination kit. of latere versies zonder dat vacuum gedoe.

Tj steekassen zijn dikker volgens mij, dus controleer eens de diameter.

Klopt, heb ze ook nog liggen.

Passen niet op de originele (D30) YJ assen.

Alleen op de dikkere (D30) XJ en TJ assen.

bewerkt door Roland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ze net binnen, en ze passen. Tenminste, de diameter van de keerring komt overeen met de diameter van de standaard steekas. Ik heb ze nog niet gemonteerd. Het zijn de rode op de site van Jeepparts.nl. Topservice trouwens weer daar, gisterenmiddag besteld, net in huis.

post-7302-0-46018100-1449051391_thumb.jp

bewerkt door Rene83
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Wim je had gelijk, heb nu de rechterkant pas kunnen monteren, en heb nog wel een vacuum gestuurde vrijloop erop. Ik heb de rechter as afsluiter uitgedraaid tot 42 mm, anders paste het splines gedeelte van de steekas er niet door. Toen heb ik de keerring uit de afsluiter gehaald, deze flink ingevet en toen voorzichtig over de splines geschoven. Daarna de afsluiter erover en het geheel met de borgveer weer gemonteerd, en terug in de Jeep gezet. Nu past het gelukkig wel gewoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...