Rene83 Geplaatst November 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2015 (bewerkt) Ik zag op marktplaats bij american cars schinnen zogenaamde as afsluiters staan, die zouden de as af moeten sluiten tegen modder en andere zooi. In plaats van die kunststof plaatjes die om de steekas zitten denk ik zo. Zou dit fatsoenlijk werken en nut hebben? Of kan ik de 108 euro beter in mijn zak houden? Ik wilde hier een link bij plaatsen naar de advertentie, maar dat gaat niet. Heb er wel een foto bij kunnen plaatsen November 30, 2015 bewerkt door Rene83 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2015 Ja, die dingen werken prima! Het zijn een soort keerringen waar je vet tussen spuit. Daardoor blijven je asbuizen schoon en droog en dus gaan de diff keerringen veel langer mee. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst November 30, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2015 Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt. Ga ze morgen meteen bestellen, ben nu toch de kruisjes van de steekassen aan het vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst December 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2015 (bewerkt) Ik dacht dat dat enkel was voor D30 assen met vacuum disconector elemination kit. of latere versies zonder dat vacuum gedoe. Tj steekassen zijn dikker volgens mij, dus controleer eens de diameter. December 1, 2015 bewerkt door wimbo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst December 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2015 (bewerkt) Ik dacht dat dat enkel was voor D30 assen met vacuum disconector elemination kit. of latere versies zonder dat vacuum gedoe. Tj steekassen zijn dikker volgens mij, dus controleer eens de diameter. Klopt, heb ze ook nog liggen.Passen niet op de originele (D30) YJ assen. Alleen op de dikkere (D30) XJ en TJ assen. December 1, 2015 bewerkt door Roland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst December 2, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2015 heb ze (gelukkig) bij Jeepparts besteld, die hebben 2 soorten. En nog goedkoper ook ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst December 2, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2015 Ha, ik wist niet dat die ook al voor een yj bestonden. Ik denk dat het zeker de moeite is die te monteren. Een tip om het lager (dat nogal vast kan zitten) te verwijderen : Bout enkel slagen los, dop erop en meppen maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst December 2, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2015 (bewerkt) Heb ze net binnen, en ze passen. Tenminste, de diameter van de keerring komt overeen met de diameter van de standaard steekas. Ik heb ze nog niet gemonteerd. Het zijn de rode op de site van Jeepparts.nl. Topservice trouwens weer daar, gisterenmiddag besteld, net in huis. December 2, 2015 bewerkt door Rene83 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 2, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2015 Al voor de eerste montage goed invetten en dan na elk serieus evenement even doorsmeren. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst December 2, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2015 Ga ik ook doen, wilde alleen even checken of het paste. Zit een beschrijving bij die ook aangeeft dat ie flink in het vet moet zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst February 12, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2016 Wim je had gelijk, heb nu de rechterkant pas kunnen monteren, en heb nog wel een vacuum gestuurde vrijloop erop. Ik heb de rechter as afsluiter uitgedraaid tot 42 mm, anders paste het splines gedeelte van de steekas er niet door. Toen heb ik de keerring uit de afsluiter gehaald, deze flink ingevet en toen voorzichtig over de splines geschoven. Daarna de afsluiter erover en het geheel met de borgveer weer gemonteerd, en terug in de Jeep gezet. Nu past het gelukkig wel gewoon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.