Spring naar bijdragen

Gas omslagpunt


leontien
 Share

Recommended Posts

Wie weet het verschil in euro's bij een tankbeurt voor een volle tank benzine en een gas-onderbouw-G2-venturi systeem (70 liter, 56 effectief).

Ben benieuwd waar het omslagpunt ligt, gezien de inbouwkosten van 1800,=.

Oh ja, is een XJ uit 1992 4.0 HO met 220 K op de tellert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by leontien@Sep 15 2005, 20:31

Wie weet het verschil in euro's bij een tankbeurt voor een volle tank benzine en een gas-onderbouw-G2-venturi systeem (70 liter, 56 effectief).

Ben benieuwd waar het omslagpunt ligt, gezien de inbouwkosten van 1800,=.

Oh ja, is een XJ uit 1992 4.0 HO met 220 K op de tellert.

<div align="right">

56 x 95 cent ,wat zou je daar van denken dry.gifwink.gifohmy.gifohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een nieuwe installatie moet aanschaffen, ligt het punt wat hoger. Maar zit die er al in, dan begint het met een paar duizend km al rendabel te worden!

Volgens autogas.nl ligt het omslag punt bij aanschaf van een LPG installatie van 1800 Euro op 5069 KM. Ze gaan er dan vanuit dat je nog 4 jaar met de auto blijft rijden.

Zit de installatie er al in, ligt dat punt al bij 2143 KM!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Sep 16 2005, 02:38

ff optellen en aftrekken

ik dan toch op zoek gaan naar een bestaande gas Jeep ipv inbouwen

maar ja wie ben ik

<div align="right">

Lijkt mij ook beste, heeft ook al veel km,s

Inbouw gas is kortaan de waarde van auto..... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by leontien@Sep 15 2005, 20:31

Wie weet het verschil in euro's bij een tankbeurt voor een volle tank benzine en een gas-onderbouw-G2-venturi systeem (70 liter, 56 effectief).

Ben benieuwd waar het omslagpunt ligt, gezien de inbouwkosten van 1800,=.

Oh ja, is een XJ uit 1992 4.0 HO met 220 K op de tellert.

<div align="right">

Die 1800/2000 euro eer je echt klaar bent bijleggen op andere jeep ,zoals ook beest al zegt ,tja net wat jezelf wil smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 15 2005, 22:19

Als je een nieuwe installatie moet aanschaffen, ligt het punt wat hoger. Maar zit die er al in, dan begint het met een paar duizend km al rendabel te worden!

Volgens autogas.nl ligt het omslag punt bij aanschaf van een LPG installatie van 1800 Euro op 5069 KM. Ze gaan er dan vanuit dat je nog 4 jaar met de auto blijft rijden.

Zit de installatie er al in, ligt dat punt al bij 2143 KM!!!!

<div align="right">

laugh.gif

En daarom hb ik nou een kar met LPG gekocht.

Dat ding van mij rijdt op LPG trouwens nog beter dan op benzine.

En aan de pomp is et helemaal lachen, 20 euro voor een volle tank, maargoed, er gaat ook maar 40 liters in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag LPG getankt voor ohmy.gif 55,9 cent de liter, zo zachtjes aan begint de LPG ook al op vloeibaar goud te lijken.

Maar al met al rij ik op LPG goedkoper als op benzine.

Een nadeel is wel dat LPG meer onderhoud nodig heeft als Benzine, ik praat dan wel over een LPG installatie die enkele jaren oud is.

Zo had ik laatst een afsluiter op de tank defect daarna 2 simpele relais onder de motorkap en een defecte zekering van 7,5 Ampere.

Deze probleempjes zijn wel zelf te verhelpen als je ze gevonden hebt.

Kostenplaatje van dit geheel € 55,- exclusief onderzoek en montage uren.

Dus waar het omslag punt ligt durf ik niet te zeggen, maar als je over wilt naar LPG kun je dat net zogoed doen met je auto die je nu hebt.

want die ken je al door en door, koop je een andere op LPG dan weet je echt niet wat je koopt in veel gevallen, hij kan nog zo mooi zijn, lekker lopen, maar toch een ellende veroorzaken op den duur.

Dus een nieuwe installatie in je eigen auto zou ik voor kiezen.

Suc6 met de keuze, ps houd er wel rekening mee dat je auto op LPG zwaarder word waardoor je misschien al meer verzekerings premie moet betalen, een andere grap van de verzekerings wereld "een auto op LPG maakt meer kilometers als een exemplaar zonder LPG dus betaal je weer meer premie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by leontien@Sep 19 2005, 21:14

Waarvoor eigenlijk zoveel extra wegenbelasting. Gas is toch schoner ?

<div align="right">

mooie melkkoeien die auto's

Originally posted by JeePieRo@Sep 16 2005, 18:28

Dus waar het omslag punt ligt durf ik niet te zeggen, maar als je over wilt naar LPG kun je dat net zogoed doen met je auto die je nu hebt.

want die ken je al door en door, koop je een andere op LPG dan weet je echt niet wat je koopt in veel gevallen, hij kan nog zo mooi zijn, lekker lopen, maar toch een ellende veroorzaken op den duur.

Dus een nieuwe installatie in je eigen auto zou ik voor kiezen.

<div align="right">

ja dat is ook weer zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...