Spring naar bijdragen

Ppo (Puur Plantaardige Olie)


inny
 Share

Recommended Posts

Hello,

Ik wil mijn diesel gaan mengen met ppo!

Iemand ervaring?

Ik zit te denken aan een verhouding van 30l diesel met 20 liter ppo (om mee te beginnen en te testen)

Gewoon mengen in de tank.

Deze week gaat de ppo erin!

Keep you posted hoe het bevalt.

Groet,

Indro

Ps a.s. Zondag ben ik erbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Michel,

 

Nope!; niks aanpassen, inmiddels heel veel info vergaard (veelal lastig te begrijpen over viscositeit en chemische verhoudingen en stoffen ;-)) maar om het eens te proberen een 'veilige' mengverhouding van 30\20.. meeste rijden 50/50.

 

Zeer goede vriend rijd volledig ppo (heeft alles aangepast dus: standkachel, leidingen, verstuivers enz.), is overigens een Land Rover TD5.

 

Alles wat bijdraagd aan het milieu helpt ;-).. sta net mijn schuur eens op te ruimen.. papier bij papier, ijzer bij ijzer enz... 'vroeger' flikkerde ik alles in 1 keer weg..

 

In Engeland is het overigens lachen: je mag daar zelf 2500L biodiesel brouwen.. zijn hele installaties voor te koop..druk op de knop en klaar.

 

Groet!

Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het in ieder geval nooit riskeren....

 

Je bent zeker de lul, en alle goede intenties ten spijt, gaat dit een bom geld kosten...

 

Als je echt om het milieu bent begaan, rij dan op gas... momenteel heb ik gezien, kost dit in Belgie 0.37 euro per liter....

 

Man  man man... heb ik er spijt van dat ik mijn WJ 4.0 heb weggedaan voor de WK 3.0 CRD....

 

Dit kom ik nooit te boven.... :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...