Spring naar bijdragen

Zj Start Niet...


Recommended Posts

Hallo,

Een kennis heeft een tijdje terug een ZJ 5.9 gekocht, die een aanrijding heeft gehad.

Deze Jeep was reeds deels gesloopt, onderdelen zoals deuren en BCM waren er niet meer.

Nu is de carrosserie terug opgeknapt, heeft een RE 4,5" verhoging, 35" banden, .., is nu echt een vette niner!

Motor deed het goed, maar bediening ramen, zetels en verlichting niet.

Dit kwam omdat er blijkbaar geen BCM meer in de Jeep zat.

Een BCM gekocht van andere Jeep, alles werkt!

Na verschillende keren starten (dit kan 19x geweest zijn), eens de motor op temperatuur was, hield deze er ineens mee op.

Andere krukas sensor gemonteerd.

Jeep niet meer te starten...

-Op het dashboard knippert er een rood lampje (SKIM?)

-Als er een beetje benzine in de motor gegoten wordt, kan de motor enkele seconden "draaien", dus heeft obtsteking

-Gemeten benzinedruk 3,1 bar!

Veel vragen:

-Benzinedruk is dus aan de lage kant, maar is dit echt onvoldoende om te starten?

-Rood lampje op dashboard, is dit van een originele SKIM?

-Heeft de BCM na 20x starten de SKIM in de PCM geactiveerd? (Maar blijkbaar is de ontsteking niet onderbroken, kan dit?)

Hij overweegt om van 1 andere Jeep de PCM, BCM en afstandsbediening van de deuren te kopen. Zou dit dan opgelost zijn als dit alles oorzaak is van de SKIM?

Kan ik zonder risico mijn PCM waar geen SKIM op is geactiveerd op de Jeep aansluiten om te kijken als deze dan wel start (als ik de BCM loskoppel)?

Ik wil uiteraard vermijden dan bij mijn PCM de SKIM geactiveerd wordt!

Dank,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzinedruk is prima, deze hoort 3,3 bar te zijn (48psi) met een marge van 0.3 bar (5psi). Dat kun je dus uitsluiten.

 

Rood lampje in het dashboard, onder het raam, is inderdaad van de startonderbreker. De motor zal dan met een beetje geluk 1-2 sec lopen en dan weer uitvallen. De startonderbrekers gaan wel vaker stuk, heb je al eens getest om te starten met de 2e afstandsbediening indien aanwezig?

Anders is de makkelijkste oplossing om een passagiers deurpanneel (of iig de raamschakelaar hiervan) te scoren van een ZJ (96-98), en de daarbij behorende afstandsbedieningen te pakken. Als je deze overzet, moet het starten weer lukken.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na 20 engine runs gaat de start blokkering er automatisch op.

de bodycontrol module is dus geprogrammeerd met skim

als je jouw pcm erin zet krijg je hetzelfde probleem en als hij op slot

staat krijg je hem er waarschijnlijk niet meer af.

bcm moet geprogrammeerd worden, of de compleet set overbouwen pcm

en bcm uit andere auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen heeft ie de PCM, BCM en AB van een donor gekocht, maar geen resultaat... (Hij was de PDM vergeten)

Voordat ie opnieuw om de PDM gaat, heb ik hem gevraagd om bij stekker C383 draad 10 eens aan de massa te leggen...

Maandag zou ie dit proberen...

G

bewerkt door jeepertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen heeft ie de PCM, BCM en AB van een donor gekocht, maar geen resultaat... (Hij was de PDM vergeten)

Voordat ie opnieuw om de PDM gaat, heb ik hem gevraagd om bij stekker C383 draad 10 eens aan de massa te leggen...

Maandag zou ie dit proberen...

G

 

Dat lukt alleen bij een Amerikaanse uitvoering, niet bij een Europese!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lukt alleen bij een Amerikaanse uitvoering, niet bij een Europese!

Vandaar dat ik die draad aan het slot bij m'n sloper nooit gevonden heb :-(

Dus het verschil zit niet enkel in de kabelboom, ook in de BCM? (Als die toch een pin 10 zou hebben is die alsnog te proberen)

G

bewerkt door jeepertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites


Misschien dat dit werkt, toevallig pas gehoord van iemand dat het voor hem werkte op een oudere zj.


Some models of the Jeep Grand Cherokee are equipped with an immobilizer anti-theft system that disables the engine. The system is activated when something other than an authorized key is used to try to start the engine. Most models are also equipped with an alarm system as part of the security system. If something triggers the immobilizer or the alarm system, you need to reset and rearm the system.





 


  • Open the driver's side door. Close the other doors.




  • Press the power door-lock switch on the keyless entry fob.




  • Close the driver's side door. Leave all doors closed for about 16 seconds until the Vehicle Security Light on the instrument cluster stops flashing quickly. When the light flashes at a slower rate, this signifies that the system has been reset and rearmed.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...