Spring naar bijdragen

Amc 258 Motor Code


Michelvp
 Share

Recommended Posts

Hi,

 

Mijn naam is Michel en ik heb deze zomer een Jeep CJ7 1979 aangeschaft. Lekker met de jongens sleutelen en mooie weekenden weg.

Er moet das wel het een en ander aan worden gedaan.

Zo moet ook de lijn AMC 258 4.2L onderhanden worden genomen en ik ben aan het puzzelen o.b.v. een ingeslagen nummer welke revisie set ik waar bestellen moet.

 

Misschien dat een van jullie mij hierin wat op weg kan helpen.

 

Ik voeg een foto van het ingeslagen nummer in..

 

Alvast dank,

 

Michel

post-16878-0-42475500-1441229117_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil je precies reviseren?

Als je lagers, zuigers, zuigerveren e.d. wil vervangen zul je eerst het blok open moeten maken om te zien wat er op dit moment in zit. Als de cilinders geboord en gehoond worden, krukas geslepen enz. is het beter om eerst met het revisiebedrijf te overleggen welke maten je moet aanschaffen (als ze de onderdelen tenminste niet zelf leveren).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

 

Super bedankt voor jullie feedback, ik heb er inderdaad niet bij stilgestaan dat het blok al eens onderhanden genomen kan zijn.

 

Ik twijfel nog of ik zelf de motorrevisie wil uitvoeren, ik vind het erg lastig in te schatten wat de actuele staat van de motor/auto is - de motor verlies wat olie door de oliepijlbuis (onderdruk) en veel blauwe rook via de PVC op het kleppen deksel.

 

Eigenlijk zou het mooi zijn als een gevorderde cj7 hobbyist samen met mij eens naar de wagen zou willen kijken om een goede revisie strategie op te stellen.

 

Nogmaals erg bedankt voor de feedback, ik laat weten wat de vorderingen zijn.

 

mvrgr

 

Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een grondige revisie is lastig zelf uit te voeren, het uithonen van cilinders en plaatsen van overmaat zuigers, het slijpen van de krukas en het plaatsen van de camshaft lagers is toch bij voorkeur uit te voeren door een revisie bedrijf.

De staat van het blok is eigenlijk alleen te beoordelen als het deels gedemonteerd is, kop eraf en pan eronderuit.

Ik denk dat een ervaren monteur ook niet van buitenaf kan beoordelen hoe het interne blok er precies aan toe is, welke delen er versleten zijn zie je pas bij demontage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...