Spring naar bijdragen

Brandstofpomp Past Niet


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een Nekaf M38a1 uit 1957.

Een van mijn problemen is, dat mn brandstofpomp het niet deed.

Ik heb een nieuwe gekocht bij army-parts 4u.

Deze kwam binnen en leek precies op de oude pomp, op een verschil na.

De Rockerarm van de nieuwe pomp kan veel minder bewegen, dan die van de oude.

De nieuwe pomp past dus ook niet in de auto.

 

Zijn er verschillende pompen en heb ik dus de verkeerde gekocht?

wat kan ik proberen en doen om dit probleem weer optelossen

 

met vriendelijke groet,

Karl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geloof ik alle handboeken die er op het internet te vinden waren. Ik zal er nog een keer extra naar kijken.

Dat blog/dat bericht had ik ook al een keer gelezen. Daar staat dat de nok er voor zorgt dat de arm 3.25mm beweegt. Helaas staat er niet hoeveel de arm bewegen mag/kan zonder op de nok te liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://g503.com/forums/viewtopic.php?f=105&t=172931

 

Zou er iets mee te maken kunnen hebben? Blijkbaar zijn er verschillende soorten pompen die wel onderling uitwisselbaar zijn maar de losse onderdelen niet. Als je dus een pomp A hebt met onderdelen van pomp B zou daar het probleem kunnen zitten.

 

 

En anders weet je zeker dat je de pomp juist terugzet?

 

http://www.cj3apage.com/index/Tech_Tips/Fuel%20Pumps.htm

 

Removal and installation

Caution Gasoline and gasoline vapors are highly flammable. A fire could occur if an ignition source is present. Have a dry chemical (Class B) fire extinguisher nearby.

Remove fuel cap to relieve pressure. Disconnect the fuel and vacuum lines from the pump. Plug the fuel supply line so gasoline will not gravity drain from the tank. Remove the 2 bolts that attach the fuel pump to the engine block. The M38 uses special bolts with and extended hex section to allow easier removal and installation of the fuel pump.

Clean the old gaskets from the pump, spacer and the block.

For easier installation of the fuel pump, rotate the engine crankshaft until the fuel pump camshaft eccentric lobe is on the low point. Look into the fuel pump opening to determine the low point. Alternately the engine can be set at top dead center of cylinder number 1 compression stroke so the lobe is at the low point. Pre-lubricate the fuel pump arm where it will contact the camshaft. Place the bolts in the fuel pump holes. Install 1 new gasket over the bolts. Install the spacer over the bolts. Install the second gasket over the bolts. Insert the fuel pump arm into the block being sure the arm goes on top of the camshaft eccentric lobe. Start the bolts in the block threaded holes and evenly tighten them. Connect the fuel and vacuum lines.

bewerkt door PepijnS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...