Karl - NekafM38a1 Geplaatst August 15, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2015 Hallo, Ik heb een Nekaf M38a1 uit 1957. Een van mijn problemen is, dat mn brandstofpomp het niet deed. Ik heb een nieuwe gekocht bij army-parts 4u. Deze kwam binnen en leek precies op de oude pomp, op een verschil na. De Rockerarm van de nieuwe pomp kan veel minder bewegen, dan die van de oude. De nieuwe pomp past dus ook niet in de auto. Zijn er verschillende pompen en heb ik dus de verkeerde gekocht? wat kan ik proberen en doen om dit probleem weer optelossen met vriendelijke groet, Karl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 15, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2015 Heb je de nieuwe pomp al geprobeerd te monteren? Dat de oude pomp meer kan bewegen kan natuurlijk ook komen omdat ie kapot is..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karl - NekafM38a1 Geplaatst August 15, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2015 Ja ik heb geprobeerd de pomp te monteren. Dit lukt alleen niet. Als ik de arm in t gat gar steek komen de schroefgaten niet overeen. Heb al aan de as gedraaid en daarna lukte t nog niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 15, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2015 Al contact opgenomen met de verkoper? Misschien zijn er verschillende uitvoeringen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karl - NekafM38a1 Geplaatst August 15, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2015 Ja dat had ik als eerste gedaan. Hij zij dat er voor nekaf maar 1 pomp is/alle pompen het zelfde bewegen (speling rockerarm). Hoeveel speling zou die arm moeten hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 15, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2015 Heb je de TH er al op nagezien? Ik meen me te herinneren dat er iets speciaals is met de brandstof/vacu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 15, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2015 AH.... gevonden! -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karl - NekafM38a1 Geplaatst August 16, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2015 Ik heb geloof ik alle handboeken die er op het internet te vinden waren. Ik zal er nog een keer extra naar kijken. Dat blog/dat bericht had ik ook al een keer gelezen. Daar staat dat de nok er voor zorgt dat de arm 3.25mm beweegt. Helaas staat er niet hoeveel de arm bewegen mag/kan zonder op de nok te liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 16, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2015 Misschien weet forum member "smelt" dit wel, hij is de schrijver van die blog..... -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst August 16, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2015 (bewerkt) http://g503.com/forums/viewtopic.php?f=105&t=172931 Zou er iets mee te maken kunnen hebben? Blijkbaar zijn er verschillende soorten pompen die wel onderling uitwisselbaar zijn maar de losse onderdelen niet. Als je dus een pomp A hebt met onderdelen van pomp B zou daar het probleem kunnen zitten. En anders weet je zeker dat je de pomp juist terugzet? http://www.cj3apage.com/index/Tech_Tips/Fuel%20Pumps.htm Removal and installationCaution Gasoline and gasoline vapors are highly flammable. A fire could occur if an ignition source is present. Have a dry chemical (Class fire extinguisher nearby.Remove fuel cap to relieve pressure. Disconnect the fuel and vacuum lines from the pump. Plug the fuel supply line so gasoline will not gravity drain from the tank. Remove the 2 bolts that attach the fuel pump to the engine block. The M38 uses special bolts with and extended hex section to allow easier removal and installation of the fuel pump.Clean the old gaskets from the pump, spacer and the block.For easier installation of the fuel pump, rotate the engine crankshaft until the fuel pump camshaft eccentric lobe is on the low point. Look into the fuel pump opening to determine the low point. Alternately the engine can be set at top dead center of cylinder number 1 compression stroke so the lobe is at the low point. Pre-lubricate the fuel pump arm where it will contact the camshaft. Place the bolts in the fuel pump holes. Install 1 new gasket over the bolts. Install the spacer over the bolts. Install the second gasket over the bolts. Insert the fuel pump arm into the block being sure the arm goes on top of the camshaft eccentric lobe. Start the bolts in the block threaded holes and evenly tighten them. Connect the fuel and vacuum lines. August 16, 2015 bewerkt door PepijnS Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karl - NekafM38a1 Geplaatst August 17, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2015 Bedankt! Ik kwam er gister toevallig al achter. Had dat tussenstukje niet gevonden. Binnenkort maar weer proberen met die spacer en hopen dat t daarmee dan goed komt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.