Spring naar bijdragen

Torx Problemen Bij Demontage Rollbar


mr_cox
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Om mijn sports rollbar te vervangen voor een family rollbar wil ik deze losdraaien. Echter loop ik tegen het probleem aan dat de Torx bouten dol van binnen worden, zonder dat ik al te veel kracht zet.

 

Ik gebruik een Torx 40 bit uit een (niet al te duur) setje die ik een tijd geleden heb aangeschaft. Een bitje met goede pasvorm mag toch geen Torx inwendig dol draaien? Zou het nut hebben op zoek te gaan naar een ander bitje?

 

Gelukkig heb ik de bouten die dol begonnen te worden er uit gekregen met een grip tang. Ik kan echter niet overal met een grip tang bij en wil zeker voorkomen dat deze dol worden.

 

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even gekeken, had een bout mee naar werk.

 

Van een professionelere set daar past de 45 precies. ik heb ook de 50 geprobeerd maar deze moet ik dan echt met een hamer er muurvast inslaan. Het lijkt er op dat ik daarbij de hele torx ruimer maak en het metaal opkrult. Er uit halen lukte me daarna ook alleen met de hamer.

 

Ik denk dat het dan 45 moet zijn. Die paste uit mijn set totaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die torx zijn een ramp, zelfs met een dure exact passende torx bit. Verf rondom er goed af krabben, dan goed inspuiten met wd40 of andere kruipolie, als je erbij kunt komen ook de andere kant met een staalborstel ontroesten en inspuiten, laten schrikken, maar dan nog draai je die dingen  8 van de 10 keer kapot. Die zijn echt van pisbakken staal gemaakt. Probeer de torx van de spiegels maar eens lost te draaien. Komt er eentje uit de rest gaat fout  :D hoe voorzichtig je ook bent. Heb je de kop eraf geboord draai je het restje er zo met de hand uit  :D  :D

 

Grotere erin slaan als de torx al teveel beschadigt is. Anders kop er af boren, maar laat wel voldoende over, en dan met een griptang, als het echt niet wil lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...