Spring naar bijdragen

Achterverlichting Schakelt Uit Bij Gebruik Aanhanger


Recommended Posts

Ik ben sinds kort in het bezit van een grand Cherokee 5.9.

Het is mijn 3e gc en ik dacht dat dit de meest luxe was maar ik heb geen sunroof en geen automaat voor de verlichting.

Dat is allemaal geen probleem maar ik hing de aanhanger achter de jeep en na een halve minuut ging de verlichting achter uit.

Na 5 minuten de verlichting weer aangezet en ze gingen weer 30 seconden branden.

Nou heb ik gelezen dat er achter het reservewiel een klepje met een kastje zit die je kan omzeilen maar dat klepje zit er ook niet.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of een idee wat ik nu kan doen?

Alleen met daglicht rijden gaat nu wel maar in de winter word het lastig :P

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sunroof was zo'n beetje de enige optie die je kon aanvinken op de LX samen met de trekhaak. Automaat voor de verlichting? Ik denk dat je een lichtsensor bedoelt? Dat hebben alleen de Amerikaanse uitvoeringen, maar die hebben dan weer geen mistachterlicht of elektrisch verstelbare koplampen.

Wat betreft de trekhaak, wat voor trekhaak heb je er onder? Is dat een originele van Mopar, of een aftermarket?

Dat luikje links in de achterbak is een aparte inderdaad. Mijne heeft het wel, maar heb ook vaak gelezen dat er andere Niners zijn die ze niet hebben. Bij de mijne zit er wat electronica van de knipperlichten, en nog een kastje van de trekhaak (aftermarket).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sunroof was zo'n beetje de enige optie die je kon aanvinken op de LX samen met de trekhaak. Automaat voor de verlichting? Ik denk dat je een lichtsensor bedoelt? Dat hebben alleen de Amerikaanse uitvoeringen, maar die hebben dan weer geen mistachterlicht of elektrisch verstelbare koplampen.

Wat betreft de trekhaak, wat voor trekhaak heb je er onder? Is dat een originele van Mopar, of een aftermarket?

Dat luikje links in de achterbak is een aparte inderdaad. Mijne heeft het wel, maar heb ook vaak gelezen dat er andere Niners zijn die ze niet hebben. Bij de mijne zit er wat electronica van de knipperlichten, en nog een kastje van de trekhaak (aftermarket).

Geen idee of de trekhaak origineel is, alles staat in de tectelyt dus er valt weinig meer te lezen.

De draden van de aanhanger verlichting zit nu aangesloten op de achter verlichting, dat moet ik dus veranderen.

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat klepje ook niet in mijn 5.9 ( had ik wel in onze vorige '95er).

In deze 5.9 heb ik zelf de trekhaak (van de oude '95er) gemonteerd met een aftermarket connector en kastje.

Om het kastje te monteren moest ik het zijpaneel linksachter grotendeels losmaken zodat ik het vergenoeg kon openbuigen om dat kastje erachter te monteren.

Als ik tijd heb moet ik nog de schakeling maken waarmee het mistlicht van de auto achter uitgaat wanneer er een aanhanger achter hangt en het mistachterlicht gebruikt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vette 73, bij de wrangler zit die schakeling in de stekker... hier zit een drukschakelaar in... als ik onze stekker insteek van de aanhanger duwt hij die schakelaar in valt de verbinding naar onze mistlichten uit.... wij hebben wel een 13 polig multicon....

 

Jofer u kan ik niet helpen snorry.... ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...