Spring naar bijdragen

Reservewielhoudermaat


thezeeuw
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat er wel een centimetertje ruimte in zit dus 255/65x17 of 255/70x16 ofwel 30x9,5x15. Het plastic gedeelte van de reservewielhouder is niet echt een "houder". Meer een soort van beschermkap. Die kan je er volgens mij gewoon af halen en dan hou je de bouten aan de achterklep/deur over waar je het reservewiel op plaatst.

Heb ik wel vaker gezien. Gewoon het wiel achterop zonder de kap er omheen.

 

Hoezo, ga je voor grotere banden? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

245/75/16 is het idee..liefst zou ik idd die hele kapzooi eraf hebben maar het nummerbord....welke designer dit ooit heeft verzonnen....

Sprak overigens wel afgelopen weekend Beekse Bergen ene Jan en die had een hele mooie aangepaste KJ renegade met een super achterbumper waarop wiel extra (water)tank hijack schep enz...en nummerplaat op de amerikaanse plaats maar dan formaat zoals hier....helaas...worden niet meer gemaakt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hey, nou hadden we het laatst in het andere topic over dat een kleinere maat reservewiel niets uit zou maken voor je diff's maar kwam ik dit topic tegen en blijkt dus dat je wel flinke problemen kan krijgen met je ABS.

Misschien toch niet zo'n geweldig idee, een te klein reservewiel.....  :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb al ff zitten kijken en er is heel weinig ruimte tot aan het plastic van de "swingarm". Daar valt nog een cm te winnen met de dremel.

En anders wordt het die hele constructie verwijderen, afzagen bij t reservewiel zodat je alleen het ronde stuk met kentekenplaat overhoudt.
Moet alleen nog iets verzinnen voor het wegwerken van de bekabeling die vanuit de achterdeur komt zetten tbv je kentekenverlichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam deze tegen op rocky road outfitters Klik

 

Handig en goedkoop dingetje om je reservewiel wat hoger te zetten. Nadeel als je het reservewiel hoger zet, is wel dat je je raam eerst achter je wiel moet houden tijdens het dicht doen. Anders krijg je hem niet meer dicht.

 

Persoonlijk zou ik hem gewoon wat verder naar buiten zetten door een paar moeren achter de plaat te zetten. Volgens mij zijn de bouten er lang genoeg voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam deze tegen op rocky road outfitters Klik

 

Handig en goedkoop dingetje om je reservewiel wat hoger te zetten. Nadeel als je het reservewiel hoger zet, is wel dat je je raam eerst achter je wiel moet houden tijdens het dicht doen. Anders krijg je hem niet meer dicht.

 

Persoonlijk zou ik hem gewoon wat verder naar buiten zetten door een paar moeren achter de plaat te zetten. Volgens mij zijn de bouten er lang genoeg voor.

 

zit nog es ff naar deze te kijken, want het wiel komt dus iets omhoog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk het niet echt. Natuurlijk scheelt het wel in gewicht en belasting, maar meestal worden de dingen wel wat over gedimensioneerd. Over de tijd zal het misschien wel wat sneller slijten, maar het zal echt niet zomaar afbreken ofzo.

Bovendien gaat ie nou niet zo extreem veel groter met zijn banden. Er zijn er zat die er 33'ers of soms zelfs nog groter aan hebben hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...