Spring naar bijdragen

Verlichting (Dim &groot) Doet Het Ineens Niet Meer,


inny
 Share

Recommended Posts

 

Hello,

 

Hmm.. gek dingetje: vanmiddag flinke modder paden gereden, auto daarna goed met hoge druk schoongemaakt.

 

Vanavond deed het dimlicht en het groot licht het niet meer.. vanmiddag nog wel.

Misschien iets te enthousiast schoongemaakt of toevallig heeft de schakelaar het begeven (ineens doet de mistlamp achter het ook niet meer en gaat het lampje op de schakelaar niet aan)..

 

Groot licht werkt niet meer op de schakelaar stuur en blauwe indicator gaat ook niet aan (lijkt me verder niet in de bedrading te zitten dan).

Verder te donker om iets te kunnen zien, kan ook geen zekering controleren (welke is het eigenlijk.. die in de motorruimte of bij de bijrijder.. kan geen overzicht vinden).

 

Ik kan ook geen relais vinden, mail aan Boris gestuurd in de hoop dat ik a.s. dinsdag even langs kan komen en via meten er snel achter kan komen wat het is.

 

Toevallig ook afgelopen vrijdag APK en alles was toen perfect :-(

 

Iemand tips verder?

 

Groet Indro (inny)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de dealer gaat de schakelaar zelden kapot, ik kan in ieder geval even langskomen voor een check op de zekering(en).

Boris heeft wel schakelaars maar zijn tm model 97'

 

Een nieuwe schakelaar bij Jeep kost 100,- exl BTW.. pff

 

Groet Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraag anders of Cas in Voorst (cherokee4me) nog een 2e hands  heeft liggen voor je.

Yep.. ik ken ze: ik ben zeer regelmatig in zutphen.. jaren gewoond en m'n ouders wonen er nog ;-). Thnx

 

Ik ga morgen eerst ff zekeringen checken.

 

Groet Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren; opgelost!..

 

Ik was bij de Jeep garage.. hmm, vreemd vonden ze het.. zou schakelaar kunnen zijn (zekeringen goed), ja dan moeten we gaan meten enz. enz..

 

Cas gesproken.. ja schakelaar heb ik wel liggen..

 

Je raad het nooit:

 

Het viel me op dat het mistlicht het niet meer deed (schakelaar oranje lampje ging niet aan).. Toevallig net aan Cas gevraagd of wanneer het lampje kapot zou zijn het oranje lampje op de schakelaar ook niet aan zou gaan), dus ff het achterlicht eraf: lampje heel..

 

Even lampje erin en eruit gehaald een.. tata.. deed het weer (oranje lampje op schakelaar doet het ook weer..) 

 

EN...:  het dimlicht en groot licht werkt nu OOK weer.. nou ja haha

 

Soms kan het zo ingewikkeld lijken.. zekeringen, schakelaars, bedrading.

 

Ik neem nu eigenlijk aan dat de verlichting een circuit is en als er een onderbreking is.. lampje was heel maar ff goed contact maken en voila.

 

Thanx voor alle tips en antwoorden iig!

 

Groet Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...