Spring naar bijdragen

Oliewissel


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

 

ik wil binnenkort de olie van het voor en achterdif en tussenbak verversen van mijn 5.9

 

Wat voor olie adviseren jullie en wordt er ook een toevoeging gebruikt?

Ik hoor en lees wel eens verschillende adviezen over de te gebruiken oliesoorten vandaar mijn vraag aan jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijne ververst met 75W140 olie van het Duitse Mannol, iets meer dan 3 tientjes voor 5 liter olie!

http://www.ebay.nl/itm/5x-1-Liter-SAE-75W-140-API-GL5-GL-5-Getriebeol-Achsol-Mannol-4x4-Maxpower-/251445266003?

Achter een blikje LS toevoeging erbij gedaan, kun je voor een tientje bij de dealer halen.

 

Wringen van de achteras is nou zo goed als weg, oude olie was ook erg vervuild en leek water in te zitten. Het verversen heeft de vooras niet gered, daar zit enorm veel speling op de lagers. Als de tijd er rijp voor is laat ik hem reviseren. 2WD is best leuk op de Niner :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2WD kan ik me indenken ja dat dat leuk is, daarvoor mag ik zo nu en dan een ritje maken in de getunde Camaro 396 cui van onze zoon. GEWELDIG :lol:

 

Wat voor olie heb je voor de tussenbak gebruikt?

 

prijs voor 75w140 is wel erg gunstig.dat heb ik bijna voor een ltr betaalt.

bewerkt door Everhardus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de tussenbak gaat ATF+4. Als je een paar liter extra koopt, kun je ook de automaatolie verversen (ook ATF+4, gaat 3,2l in zo uit mijn hoofd gezegd). Automaatfilter van de 5,9 is wel anders dan die van de 5,2.
liter
Had ik ook van Mannol gekocht, zelfde aanbieder,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit draadje, dat over olie voor de 5.9 gaat, hoort wellicht ook iets over de motorolie. Wat gebruiken jullie daarvoor in de 5.9?

 

Mijn 5.9 staat nu op 170K en de laatste keer heb ik hem ververst met eenvoudige 10W40 half syntheet die ik nog had staan, maar wellicht dat ik de volgende keer beter iets anders gebruik.

 

Over die opmerking hierboven van Maris over de verschillende filters voor de automaatbakken van de 5.2 en de 5.9:

Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee_%28ZJ%29#Transmissions heeft de 5.9 de 46RE. De 46RH zat in de 5.2 van '93 - '95. van '96 - '98 had de 5.2 de 44RE.

 

Volgens de '98 ZJ Parts list (die ik van Jeeps Limited heb gedownload) hebben de filters voor de 46RE en de 44RE de volgende partnummers:

46RE: 5211 8789 (blz. 241, met als toevoeging 'nieuw voor dit jaar')

44RE: 3515 996 (blz. 217)

 

In de '94-'96 parts list staan de volgende nummers:

46RH: 3515 996 (blz. 669)

44RE: 3515 996 (blz. 635)

 

Even opletten dus als je een filter bestelt voor de 5.9 :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ik ben op zoek gegaan naar die limited slip toevoeging.

Eerst bij de lokale automaterialenzaak (Auto Wessel), die hebben niets.

Vervolgens naar de Jeep dealer (tegenwoordig Vireo), die hebben alleen maar olie met de toevoeging erin (ik heb niet durven vragen wat die kost......)

Toen maar naar Tyra, zij hebben niet die van Mopar, maar een universele LS toevoeging van LubeGard: http://www.lubegard.com/pdfs/LimitedSlip_Chart.pdf

 

Vandaag wat 75W-140 olie bestellen in Duitsland, dan kan ik het voor- en achter diff van nieuwe olie voorzien.

Verder wat Dexron VI voor de bak, transfer case en stuurbekrachtiging en omdat de verzendprijs per 20l gaat ook nog 5l 10W-40 olie voor in de motor.

 

Kan de auto met verse vloeistoffen de lente in (-:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit Mopar onderdeel moet je hebben: 04318060AB

Dealer moet deze kunnen bestellen voor ongeveer een tientje.

Anders even via Duitsland bestellen: http://www.ebay.de/itm/Mopar-Limited-Slip-Additive-120-ml-/181681054094?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2a4d08e18e

 

Dat tientje is het wel waard om toch voor origineel te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...