Spring naar bijdragen

Slecht Lopen 5.9


Recommended Posts

Nou, wij hebben Murphy op visite en die is niet van plan om ons snel te verlaten lijkt het wel. Na de Subara en de Dayhatsu die ik motorisch kan afschrijven heeft ook de 5.9 een probleem.Voorkant van de motor is eraf geweest om de pakkingen te vervangen ivm koelvloeistof lekkage. Er is daarna nog geen 30 km mee gereden en wou de volgende morgen naar mijn werk, begint hij ineens erg slecht te lopen met een sissend,licht snerpend geluid bij de voorkant van de motor. Motor lijkt op minder cylinders te lopen, een naar roffelend geluid. Tevens viel het me op dat het koelvloeistof peil van bovenste peil naar onderste peil gezakt was. Kan op het oog geen lekkage zien, maar kan dit een gevolg zijn van een niet goed uitgevoerde pakking vervanging? Pakkingen zijn niet origineel maar uit pakkingpapier op maat geknipt. Wie Heeft hier een idee van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niemand een advies oid?

 

Nee, wel een paar vragen die misschien je wat verder kunnen helpen. 

 

Wat is de "voorkant van de motor" ?  

Waar lekte het blok precies?

Waar komt het "sissend, licht snerpend geluid vandaan?

Koel systeem al afgeperst?

Bougies er al uit gehad en bekeken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Met de voorkant bedoel ik het deel waar de poelies ed opzitten en de waterpomp volgens mij.Hij lekte bij de pakking die daarachter zit. Dus de ventilator moest eraf de aircopomp en de poelies en dan kon je het deksel of hoe zoiets heet eraf. Daar waren de pakkingen weggevreten. Het sissende licht snerpende geluid komt volgens mij bij de waterpomp weg nu, in ieder geval een poelie waar de riem over loopt.Systeem nog niet afgeperst en bougies nog niet bekeken. Dit moet door de garage nagezien worden die de pakkingen vervangen heeft. Hij liep monstermooi voor de reparatie en lekte maar een heel klein beetje bij de desbetreffende pakking maar nu loopt ie ineens bar slecht :unsure: Dus wil weten of het mogelijk is dat er door de reparatie deze problemen kunnen zijn ontstaan. Vind het wel erg toevallig dat dit na de reparatie gebeurt terwijl er misschien net 25/30 km mee gereden is. Sorry voor deze vage aanwijzingen maar ben echt een leek wat dit betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, moest ie anders bestellen en dit ging sneller. Had al een week tevoren afgesproken voor de vervanging en toen ik die avond langs ging om te kijken of de Jeep klaar was was hij nog bezig met knippen en passen. Zou kwalitatief geen verschil maken werd mij verzekerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Garagist is geweest, heeft geluisterd naar de motor en stelde een klepstoter die niet mee deed. Heeft em meegenomen en belde me op dat toen hij bij de garage was de klepstoter weer mee deed. Gaat nu een schoonmaakmiddel in de olie doen en daarna olie verversen. snerpend geluid ook weg dus valt mee als het goed gaat. Maandag krijg ik em weer en dan meteen weer toeren. Als ik er weer kms mee gemaakt heb laat ik wel weten hoe het gaat.  Eindelijk een keer goed nieuws :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn Jeep weer terug, olie ververst en filter vervangen nadat er een additief was toegevoegd om de boel schoon te maken. Rijdt weer als vanouds met een heerlijke roffel zoals alleen de 8 pitter dat kan. Wat dat andere geluid was zal ik wel nooit achter komen maar dat boeit niet. Groeten van een :D  Jeep rijder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...