Spring naar bijdragen

Motor Loopt Nog Slechter Na Schoonmaken Throttle Body - Help!


Martin_N
 Share

Recommended Posts

Ok dus ik kan simpelweg stekkertje van de zonde los maken en kijken of de motor anders reageert? (zijn de 2 stekkertjes vlak bij de luchtlinlaat toch?)

 

Vwb de stappenmotor: ik heb nu voor de 2e keer een stappenmotor ontvangen met de verkeerde stekker dus kan dit nog steeds niet proberen :( :(

 

Groeten,

Martin

De sonde zit in de voorpijp of uitlaatspruitstuk, even onder de auto kijken en de draad volgen dan zie je de stekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je die oude TPS niet nagemeten? 

 

Ik gok nog steeds op de IAC (stappenmotor). Deze regelt het stationair toerental. Als deze niet goed werkt / blijft hangen / stroef beweegt, krijg je de klachten zoals jij die beschrijft. 

 

Met de gasklep dicht heeft de TPS een stabiele waarde (in weerstand en voltage) Als de gasklep niet beweegt wordt de luchtstroom naar het inlaatspruitstuk alleen geregeld door de IAC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de stekker van de stappen motor lostrekt verandert er dan wat na herstart? Als je de luchtfilterslang erafhaald en in de trottlebody kijkt zit er links boven de gasklep een sleuf als je die deels afsluit zou de motor minder toeren moeten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de stekker van de stappen motor lostrekt verandert er dan wat na herstart? Als je de luchtfilterslang erafhaald en in de trottlebody kijkt zit er links boven de gasklep een sleuf als je die deels afsluit zou de motor minder toeren moeten maken.

 

Je bedoelt de stekker lostrekken terwijl de motor draait? Kan dat? Zou meteen uit moeten vallen toch dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je die oude TPS niet nagemeten? 

 

Ik gok nog steeds op de IAC (stappenmotor). Deze regelt het stationair toerental. Als deze niet goed werkt / blijft hangen / stroef beweegt, krijg je de klachten zoals jij die beschrijft. 

 

Met de gasklep dicht heeft de TPS een stabiele waarde (in weerstand en voltage) Als de gasklep niet beweegt wordt de luchtstroom naar het inlaatspruitstuk alleen geregeld door de IAC

 

Nee ik ben echt een idioot als t gaat om elektra  :frusty:

 

Hopelijk kan ik snel de stappenmotor proberen. Maar moet ik wel eerst de goede ontvangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even de luchtinlaat losgehaald zodat ik kan zien wat er in de trottle body gebeurd. Gasklep zit gewoon dicht als ik geen gas geef dus da's goed. De stappenmotor zuigt overduidelijk lucht aan. Weet alleen niet hoe het normaal zou moeten horen, dus moeilijk te zeggen of het goed of fout is. Heb even met mijn vingers de sleuf van de stappenmotor geblokkeerd (best wat kracht - net een stofzuiger!). Als ik t goed blokkeer gaan de toeren naar beneden - logisch.

 

Daarna terwijl de motor draaide de stappenmotor losgekoppeld. Motor liep onveranderd gewoon op 2000 toeren door. Beetje gas gegeven en motor valt gewoon terug naar 2000 toeren. Terwijl de motor nog draaide stappenmotor weer aangesloten - geen verschil. 

 

Daarna ook nog even de voorste lambda sensor losgehaald - ook hier geen verschil. 

 

Heb de stappenmotor maar alvast losgehaald. Morgen komt nu hopelijk de goede versie binnen :) Eens kijken wat er dan gebeurd.

 

Daarna maar mijn 8.8 gaan schilderen. In ieder geval iets waar ik nog voortgang mee kan boeken op het moment :P 

 

Thanks allemaal voor de input!!

 

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant avondje. Eerst even de stappenmotor vervangen. Gestart, weinig verandering: nog steeds 2000 toeren en beetje zoekerig. Aangezien die hoge toeren begonnen met de TPS, heb ik de TPS maar weer vervangen met de oude. En voila, mooi stationair lopende motor nu.

 

Op -en neer gereden naar sport. Heenreis was nog wel apart. Rijden gaat goed, maar bij gas loslaten bleven toeren gewoon hoog (leek wel op automaat rijden, hoefde niks te doen, ging vanzelf) en bij koppeling in gingen de toeren zelfs omhoog. Motor leek ook behoorlijk warm te worden voor zo'n klein stukje rijden. Anyway, nog steeds een probleempje met de toeren dus.

 

Maarrrr terugreis heel ander verhaal. Eigenlijk volledig probleemloos naar huis gereden, reed als een zonnetje! Helemaal zoals het hoort. 

 

Goed, maar even kijken of t zo blijft, was maar stukje van 5km heen en 5km terug. Maar voor nu ben ik een happy Jeeper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...