Martin_N Geplaatst July 29, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2014 Hallo allemaal, Ik ben inmiddels aardig op weg met het opknappen van mijn XJ Dana 30 HP die onder mijn TJ moet komen. Alles is makkelijk los gekomen....behalve de remklauwen. Ik ben de 2x standaard (uit mijn hoofd 13mm) boutjes gewend. Maar in plaats daarvan zit deze klauw vast met.....tja....wat zijn het. Er past geen dop op. Er past geen inbus of torx in. En met een tang lukt het ook niet. Hol zijn ze ook niet, want een dunne schroevendraaier gaat er niet in. Dus laat ik het toch maar even boutjes noemen. De remklauwen zitten los, ik kan ze bewegen, maar deze boutjes zitten muurvast en daardoor krijg ik de klauw er niet af... Misschien herkent iemand dit en is het allemaal heel eenvoudig. Maar ik heb besloten toch maar even te vragen ipv geweld toe te passen en de boel te slopen. Foto: http://i45.photobucket.com/albums/f64/Martin_LVT/xjremklauw_zpsde7f087c.jpg'>http://i45.photobucket.com/albums/f64/Martin_LVT/xjremklauw_zpsde7f087c.jpg Tips welkom! Groeten, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst July 29, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2014 Martin, kom maar even langs met die as, dan kijken we samen wel even. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 29, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2014 Dat was ooit een inbus 7. Tip, vervang de bouten en geleidebusjes gelijk. Ik zie dat de rubbertjes al vergaan zijn. De bouten: En de rubbertjes..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst July 29, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2014 Bij de XJ is het inbus, alleen een afwijkende maat, ik heb een grotere inbus pasgeslepen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst July 29, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2014 Kijk dat maakt dingen al een stuk duidelijker! @ Siert, dat zou ik graag doen maar ik rij liever geen meter meer met de TJ. Mijn wiel valt er bijna af Misschien kan ik iets regelen met een auto + aanhanger van een maatje, ik laat het nog wel even horen! @ Ab, uhm ja dat heeft misschien ook iets te maken met mijn onderzoek naar wat dit nu precies voor boutjes zijn Maar inderdaad hoe dan ook zijn ze nu wel vergaan haha. @ Iedereen, Wil eigenlijk de remklauwen die nu op de TJ zitten gewoon erop laten zitten / direct overzetten. Mocht ik die inbusjes eruit krijgen, passen de 13mm bouten van mijn TJ er dan op? Of tappen? Remklauwen zijn wel 100% identiek verder toch? 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst August 10, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2014 Yeahhh gelukt Bijna klaar voor de grote wissel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst August 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2014 Nou de HP as zit onder de TJ, maar kom toch niet uit met de remklauwen en remschijven. De schijven van een XJ lijken net een tikje smaller te zijn dan die van de TJ? En de boutjes van de remklauwen van de TJ lijken te klein voor de XJ as? Klopt dit? Toch beter mijn XJ remklauwen gebruiken dan en nieuwe boutjes bestellen? Iemand die hier ervaring mee heeft? Groeten, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2014 Remschijven, klauwen en bevestiging zijn inderdaad anders. Je kan waarschijnlijk wel de TJ spullen gebruiken als je de outer knuckles van de TJ-as op de XJ-as zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst August 17, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2014 Dat zou inderdaad een mooie oplossing kunnen zijn......maar ik heb hier niet het gereedschap om de fuseekogels te vervangen. Dus enige (andere) oplossing is dan een set nieuwe inbus-bouten kopen (en de juiste maat sleutel erbij zoeken) en de oude klauwen hergebruiken of vervangen... Thanks, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 17, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2014 Martin, om de Outers te wisselen hoef je de fusekogels niet te vervangen. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.