Spring naar bijdragen

Wagoneer Dana 44 Vooras Aanpassen Naar Cj Steek?


steven
 Share

Recommended Posts

Jeepers,

 

Heeft er iemand al eens een dana 44 van een wagoneer aangepast naar cj steek?

Wil deze winter een andere vooras gaan inbouwen.

Achter heb ik een dana 60 met 5*5,5

 

Ik weet dat ik mijn cj dana 30 outers zou kunnen gebruiken en dan enkel de buitenste steekassen moet aanpassen.

Ik heb echter al een stapel wagoneer steekassen liggen dus zou deze willen gebruiken.

Op diverse fora heb ik de topics gelezen: remschijf van ford, spindle van chevy, lager nr# van napa, ....  probleem is dat die parts hier veel moeilijker te vinden zijn.

Heb ook een firma gevonden die een ombouwkit aanbiedt maar deze versturen niet buiten de VS (denken daar nog steeds dat de wereld stopt aan hun grens denk ik...?)

 

Alle suggesties zijn welkom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mischien een stomme sugestie maar bij mij in de geburen zit een jeep liefhebber die Mahindra's opkoopt waarvan hij de mekaniek gebruikt om in Willy's jeepjes te gebruiken...daar zijn ook Mahindra's met dana 44 voorassen maar wel met gesloten bollen in plaats van open knukkels...mischien zijn er delen bruikbaar van? En anders de redneck-toer op he': uw 6gaats koppen hermaken naar 5gaats...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ throttle  heb ik ook al naar gekeken.... helaas geen optie

toch bedankt voor de tip....

 

De goedkoopste oplossing (voorlopig) lijkt me om met 2 verschillende velgen voor en achter te rijden en te zorgen dat ik een adapter/spacer bij heb zodat ik in geval van nood mijn reservewiel kan gebruiken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat ik voorstelde om de naven van de as te halen en ze bij een frezer op 5gaats patroon te laten boren? Het enige probleem is dan waneer je ooit nieuwe remschijven moet zetten , je opnieuw het boutpatroon moet veranderen naar 5 gaats...

daar moet ik mij nog eens in verdiepen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...