Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Misschien dat dit helpt. Ben er mee naar een andere aircoboer gegaan, deze heeft de airco getest en pomp was goed. Aangesloten en bleek bijna leeg te zijn? toch 2 maanden geleden ongeveer nog helemaal nagelopen/gevuld. Is niet lek volgens de test dus opnieuw gevuld, nu koeld de airco iets beter maar niet echt goed. Het gekke is dat de elektrische fan van de radiator nu minder snel aanslaat als daarvoor. Aircoboer heeft aangegeven dat dit niet goed is en kan aan de PCM of een niet goed werkende sensor liggen. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en hoe is dit opgelost/op te lossen aangezien ik geen zin heb om er een andere PCM in te zetten en blijkt dat het daar niet aan ligt. Iemand een idee? Ohja, grand cherokee 5.9.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Even een update. Na enkele weken toch even laten testen en was weer bijna leeg. Nu na gevuld te zijn apparaat aangesloten gelaten en auto gestart. Druk wordt erg hoog, bijna 28 en ventilator doet het niet in eerste stand :huh: . Volgens monteur is de eerste stand van de ventilator kapot, staat nl wel stroom op. Nu ben ik in de forums aan het zoeken geweest en kan kloppen. Iemand hier ervaring mee of dit een reparatie of vervanging is en waar kan ik eventueel een nieuwe fan verkrijgen?

Laat maar weten als iemand een idee heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een GC WJ in het buitenland staan. Deze wordt zo'n 4 weken p.j. gebruikt en dan gestald. Iedere keer als we terugkomen is de ac idd 'leeg'. Is ook gecheched op lekkage maar die is er niet. De airco werd/wordt nooit heel erg koud. Denk dat-ie wat 'onderbemeten' is voor de grote ruimte die gekoeld moet worden. Er is overigens geen enkel gebrek aan de ac vastgesteld. Vind het ook raar dat de ac leeg raakt als de auto niet gebruikt wordt. De vent werkt wel gewoon. Zal er straks in september weer eens naar vragen bij de garage daar. Vind het overigens vreemd dat de 1e stand  van de vent kennelijk invloed heeft op de ac??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dacht ik eerst ook maar schijnt dat als de eerste stand niet werkt de ac niet goed gekoeld wordt en dan loopt de druk optot 28 :huh: , zelf gezien die hoge druk. Daardoor werkt de ac niet als je voor de brug staat te wachten (gebeurt nogal bij Elburg) maar als je weer rijdt werkt deze wel weer. Maar wacht nu op een bericht van Geert, die heeft nog een goede fan van de 5.9 liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, andere fan zit erin (dank Geert :thumbsup: ) en werkt  goed. Nu kijken hoe de airco zich houdt. Nog even met Geert over het uitlezen van de airco gehad en als ik airco en recirc tegelijk indruk en de draaiknop 1 tik naar rechts geef krijg je 00 te zien. Verder niets ook niet als je de knop nog een tik geeft, dus zou er geen foutcode inzitten ga ik van uit. Eerst maar eens uittesten volgende week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...