Spring naar bijdragen

Hulp Met Verhogen


Recommended Posts

Ik ben bezig met een teraflex budget verhoging. Nu zit allen mijn trekhaak in de weg en de bouten daar weer boven wil ik dus los maken. Nu gaat het niet echt lekker en kan ik wel wat hulp gebruiken. Als er een jeeper in de buurt van Elburg is die dit al eerder gedaan heeft en mij ermee wil helpen zou ik dit graag horen. Het gaat om een cherokee 93er. Hij staat bij me in de garage boven de smeerkelder dus we hoeven niet buiten in de tocht bezig.

Groet Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles weer vastgezet, kreeg met geen mogelijkheid de rechtershackle los. Heb er echt hulp bij nodig, vooral met de voorveren straks. Heb dit nog nooit gedaan en zie er toch wel een beetje tegenop. Zondag eerst maar eens bij de startersdag uitproberen  en dan later maar de verhoging erop . Als er een jeeper is die me wil helpen en hoeft echt niet voor niks dan laat het me weten. Afijn, toch knap zoet geweest om die moeren los te krijgen op die ene na dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje warmstoken wil nog wel eens helpen.

 

Zoals ik het altijd doe:

- Een nachtje in de WD40 laten weken.

- Lukt dit niet, dan met een brander de bout/moer flink warmstoken. Hierna even inspuiten met WD40. Dit gaat wel een beetje roken, maar door de capillaire werking trekt er ook een beetje WD40 in de schroefdraad. Evt. een tik met da hamer geven.

- Op deze manier krijg ik de meeste bouten/moeren altijd wel los.

 

Zoniet, dan blijft er maar 1 oplossing over: Een haakse slijper !!

 

EN om dit in de toekomst te voorkomen, iedere bout/moer die je weer vastmaakt even insmeren met kopervet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Zal even kijken of mijn zoon er een paar op kan zetten als we zover zijn. Dacht de verhoging is klaar dus dan ook topic sluiten. Nu weer wat anders namelijk.Heb de Jeep weer boven de kelder staan, nu lekt ie benzine na het offroaden. Komt niet bij de pomp of het filter weg maar ergens achter de plastic bescherming. Probeer de ophangbeugels los te maken maar zitten erg vast. Boris maar een bericht sturen of die beugels los te krijgen zijn dan slijp ik ze wel door. Zal toch erbij moeten. Als ik een vraag heb open ik een nieuw topic. Foto's volgen later. Wil volgende week nl wel naar Weeze. Ik hou je op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...