fransdemers Geplaatst March 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2014 Ik heb van de belastingdienst mijn afrekening gehad voor de nieuwe WH 3.0 Dat scheelt nogal met de vorige WJ 4.0 Volgens de documenten van de technische keuring, woog de WJ destijds 1.8 ton leeg, maar de WH weegt 2.2 ton leeg... Waar zit dat verschil ? toch niet in het plastic van de afwerking denk ik... Zou dat de dieselmotor zijn die het verschil maakt ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2014 Even kentekenbewijzen en CVO naast elkaar gelegd. WJ/WG 2.7 CRD: Frans kenteken: 1980 kg leeg (G1), 2055 kg rijklaar(G) NL-kenteken: 1955 kg leeg WK/WH 3.0 CRD: Franse/europese typegoedkeuring: 2135 kg leeg (G1), 2210 kg rijklaar(G) NL-kenteken: 2210 kg rijklaar Natuurlijk is een dieselmotor zwaarder dan een benzine, maar de WK/WH is ook iets langer en breder. Mij valt op dat op het NL-kenteken het gewicht van leeg naar rijklaar is veranderd. 75kg meer dus. Betekent deze overgang dat we stilletjes allemaal meer belasting zijn gaan betalen?? Is dit bij jou ook het geval, Frans? Dat zou dan al 75 kg van het verschil verklaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brandend zand Geplaatst March 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2014 Nee, je betaalt niet meer belasting. Bij mij kan ik er weer 100 kg aftrekken en dat betaal je voor houderschaps belasting. Vond het nl ook vreemd en heb de RDW om opheldering gevraagd. Letterlijke tekst die ik heb ontvangen van de RDW "Op de nieuwe kentekencard wordt gesproken van massa rijklaar en niet meer over ledig gewicht. Dit is de massa van het voertuig in bedrijfsklare (en onbeladen) toestand,incl. koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof (90% gevuld), reservewiel voor zover gemonteerd door de fabrikant, eventueel gereedschap en de bestuurder. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de motorrijtuigbelasting die u voor het voertuig moet betalen. Deze wordt berekend op basis van het ledige gewicht van een voertuig. Is op uw kentekencard het gewicht inde rubriek Massa rijklaar ingevuld? trek daarvan dan 100 kg af om de gewichtsklasse te bepalen." Dit is het antwoordt van de RDW wat dus in mijn geval betekend dat ik 100 kg aftrek van massa rijklaar en daarover betaal ik dus de belasting. Groet Gerrit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2014 Klopt niet. In Belgie maakt dit wel verschil, aangezien ze met schijven werken. Als je dan een paar kg meer hebt, val je gewoon in een hogere schijf. Ik stel wel vast dat er 10 verschillende gewichten te vinden zijn over de WH, naargelang de bron. Lijkt wel natte-vinger werk... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2014 De offici Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brandend zand Geplaatst March 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2014 Je hebt helemaal gelijk Frans dat dit in elk land anders is. Had ik even niet aan gedacht. Ik heb dus mijn situatie uitgelegd wat dus in Nederland geldig is. Hoe dit allemaal zit in Belgie of Frankrijk zou ik dus niet weten. Groet Gerrit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2014 Haha, leuk Geert... de diesel is dan nog de lichtste... zal dan toch in het plastic zitten van de binnenafwerking. In ieder geval, is de WH dik aangevet t.o.v. de WJ in al die jaren. Staat jou WH op lichte vracht , Geert ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2014 Ik denk dat het subframe voor de voorwielen wat zwaarder zijn dan de starre as... Die van mij zijn allemaal lichte vracht ja, of oldtimer... Moet nog een beetje betaalbaar blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 24, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2014 Welja, dat is het, want als die formules niet meer bestaan, ga ik ook niet meer met zo'n tank kunnen rijden. Ondertussen begin ik de WH wat gewoon te worden, maar ik rij nog evenveel met de WJ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.