Spring naar bijdragen

Start Niet Meer


thezeeuw
 Share

Recommended Posts

Vandaag aan het rommelen geweest: eindelijk de radio drin, alles werkt! Alleen start de auto nu niet meer...

Alles teruggedraaid naar het oude, auto start nog steeds niet...

Centrale vegrendeling erop en eraf doet het. alarm doet het.

Sleutel in contact: de gebruikelijke 5 piepjes. Paar seconde stil en dan nog een piep. acculampje gaat dan weer branden en blijft branden en het motorlampje gaat knipperen. na een tijdje stops motorlampje met knipperen en blijft kontinu branden.

Als ik sleutel doordraai alsof ik wil starten hoor je een paar tikken en vrijwel alle dashboardlampjes beginnen te knipperen. startmotor draait niet rond, niet eens een poging daartoe.

Heb ook het 'speciale sleuteltje' geprobeerd: tegen contactje houden en wachten tot het lampie ernaast brand, dan starten, maar vergeefs: exact zelfde als bovenstaande...

Omdat ik er absoluut zeker van ben dat alles is zoals het was toen er nog wel gestart kon worden begrijp ik ff niet meer wat er aan de hand is...

Wie wel??

o ja: wat ik wel gedaan had is het PCIkabeltje doorgeknipt van de radiostekker omdat deze met mn nieuwe radio niet wordt gebruikt. aan deze draad heb ik op aanwijingen de AD1 en AD2 draad tbv radio verbonden. Dit had niet het gewenste effect en dit heb ik weer losgehaald. Heb zelfs de 2 uiteinden weer verbonden alhoewel dit een 'dood' einde was, dus volgens mij totaal niet belangrijk...

Zoals ik al zei: alles lijkt gewoon te werken, alleen niet starten: niet geheel onbelangrijk bij een auto...

Alle hulp welkom!!

Groets,

Marco

bewerkt door thezeeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had je de accu eraf toen je aan het sleutelen was?

Soort gelijk probleem heb ik met de PT cruiser van mams ook eens meegemaakt. Bleek toen te liggen aan een zekering, hij gaf op het schermpje ook aan 'No fuse'.
Was de IOD fuse. Deze zit in het zekeringskastje onder de motorkap, met een plastic zwart houdertje omheen. Het is even rommelen met iets duns om dat houdertje eruit te krijgen, dan pas krijg je de zekering er ook pas uit. Auto deed het ook maar half; piepjes en lichtjes deden het wel, maar het dak bijvoorbeeld wilde niet meer dicht :ph34r:

Ik zou het eerst daar zoeken!

 


Edit: mocht dat het niet zijn, even de accupolen los en tegen elkaar houden. Kijk uit dat je geen kortsluiting maakt met de PCM tijdens het losmaken van de polen, eerst de - loskoppelen! ...een van mijn eerste en belangrijkste lessen in het verre verleden :frusty::P

Edit 2: wat ik zonet vertelde met de PT; gebeurde bij mij ook op het moment dat ik bezig was met de radio...

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wat ik zojuist merk:

als de auto al is vergrendel, alarm erop, enz...als ik dan weer nog een keer op de afstandbediening op vergrendelen duw (dus zonder eerst te ontgrendelen) dan knipperen de knipperlichten 1x heeeel snel en gaat het alarm af!!

Op ontgrendelen duwen stopt het alarm weer... en dit doet ie iedere keer!

Voorheen zeker weten niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had je de accu eraf toen je aan het sleutelen was?

Soort gelijk probleem heb ik met de PT cruiser van mams ook eens meegemaakt. Bleek toen te liggen aan een zekering, hij gaf op het schermpje ook aan 'No fuse'.

Was de IOD fuse. Deze zit in het zekeringskastje onder de motorkap, met een plastic zwart houdertje omheen. Het is even rommelen met iets duns om dat houdertje eruit te krijgen, dan pas krijg je de zekering er ook pas uit. Auto deed het ook maar half; piepjes en lichtjes deden het wel, maar het dak bijvoorbeeld wilde niet meer dicht :ph34r:

Ik zou het eerst daar zoeken!

Yep, uiteraard steeds de accu eraf. minpool los.

Scherm geeft niets aan. Ding aan het plafond laat trouwen ook niets zien schiet me nu te binnen.

Zekeringkast onder de motorkap? hmmm...tot nog toe dan zeker steeds over het hoofd gezien.... had wel die binnenin bekeken aan de bestuurderskant. Zijn dat normale zekeringen onder de motorkap?

bewerkt door thezeeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar die bij de KJ zit weet ik zo snel niet uit mijn hoofd, bij de PT zat hij inderdaad onder de kap. Ik zal straks eens even kijken. Is wel een diesel, dus kan iets anders zijn dan jouw V6.

PCM (motorcomputer) zit naast de accu (bij de diesel, zal bij de V6 ook zo zijn). Ik had met mijn tang, tijdens het losmaken van de +, de PCM geraakt en er ontstond kortsluiting. Lang verhaal kort houden; niet meer starten, ruim een week bij de dealer en

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle zekeringen nagelopen, binnen bij de bestuurder en onder de motorkap, allemaal goed.

Accukabels losgemaakt en tegen elkaar gehouden, dan weer vastgemaakt: geen resultaat.

Situatie is wel wat gewijzigd, want nu als ik wil doorstarten komen er geen kliks meer en de lampjes op dashboard slaan ook niet meer op hol daarna...geen ronddraaiende startmotor

Deed de radio het gisteren nog best: nu moet ik volume op bijna maximaal zetten om nog een beetje ruis en stemmetjes/muziek te horen

Wat nog wel is:

Sleutel in contact: de gebruikelijke 5 piepjes. Paar seconde stil en dan nog een piep. acculampje gaat dan weer branden en blijft branden en het motorlampje gaat knipperen. na een tijdje stops motorlampje met knipperen en blijft kontinu branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd...schaam me diep...komt door gerommel met draden knippen/verbinden accu los/vast, raar gedrag van de lampjes en alarm enz enz...verkeerde been gezet...

multimeter op de accu: 9.4V....startkabeltje erop :starten!..ff 20km gereden en alles lijkt ok...ga wel ff de accu laten testen...volgens de sticker uit januari 2002...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...