Spring naar bijdragen

Amc 304 Cid Motor Specialist/techneut Gezocht


JeepAMC
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Mijn naam is Lou en excuseer mij, ik heb geen Jeep, maar vind ze wel fantastisch.

Wel heb ik al jaren een AMC Gremlin met een V8 304 cid in de hoek staan. De auto moet afgebouwd worden en het probleem is de motor, een V* 304 cid.  Hij is gereviseerd en zit voor 90% in elkaar. Wat ik niet voor elkaar krijg is de dynamo, de aircopomp en stuurbekrachtigingspomp fatsoenlijk te monteren en in lijn krijgen met de waterpomp en krukas-poelie.  Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe de V-snaren zouden moeten lopen.  Eigenlijk is dit mijn eigen schuld omdat ik het jaren geleden in mijn enthousiasme (te snel) gedemonteerd heb zonder eerst een goed te kijken hoe het nu precies zat. 

Ik zoek iemand die mij hiermee kan helpen, of dit voor mij kan doen.

Ben zelf woonachtig in Limburg.

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Gr. Lou

 

 

post-15646-0-41325500-1391637636_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit mbt positie poulies. Alleen moet je denk ik je airco eerst op de steun monteren, de bouten gaan van onderaf door de airco steun de aircopomp in.

Monteer vast je uitgaande koelvloeistof slang op je waterpomp, mogelijk dat je anders later weer je dynamo moet verwijderen als je slang er stroef op gaat.

De bouten waar je je dynamo mee bevestigd, hebben stalen opvul ringen. Ring is een breed begrip, 1 is meer een pijp van een cm of vier, de ander ong 1. Mijn Airco is weg en ik heb ook de luchtpomp weggehaald. Dus mijn v snaren zijn niet meer standaard. Anders had ik foto's gemaild.

Let erop dat je bij het monteren van je Harmonic Balancer een goede Press fit had. Als deze soepel je krukas op gleed dan is dat weer een verkeerde after market uitvoering.

En voor te starten, verwijder je kleppendeksels. En zorg dat je olie door je motor geperst wordt voordat je start. Dus niet middels je startmotor olie rondpompen. Als je olie rondperst en het komt uit al je stoterstangen is alles goed gesmeerd. Pas dan mag je startmotor de dan gesmeerde assen / lagers ronddraaien. Mij werd dat op het hart gedrukt omdat je anders gelijk de eerste beschadiging maakt op de lagers.

Ik heb een 360 AMC maar lijkt mij hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt zover voor de reacties. Ik krijg e.a natuurlijk wel gemonteerd maar doe er dan langer over dan ik eigenlijk van plan ben (lees zin in heb) Nu moet ik een beetje uitzoeken hoe het zit, zeker wat de V-snaren betreft.  Misschien heeft kan iemand een paar foto's van zijn motor maken zodat ik een voorbeeld heb, dat zou misschien helpen.  

Alvast bedankt!  Groet Lou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...