Zjiepo Geplaatst August 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2005 Hallo Jeepers, ik ben zoekende naar een YJ het volgende tegengekomen; iemand heeft een jeep te koop maar vertelt mij dat hij van de stand op de klok van 104.000 niet kan zeggen of het km's of mijlen zijn. Het gaat hier om een combi-teller???? Kan aan mij liggen natuurlijk ,aangezien ik nog niet helemaal trhuis ben ik de Jeep techniek, maar bestaat dit wel en zoja, wat geeft die totaalteller dan aan? Iemand?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2005 als de buitenste ring van de kilometerteller mijlen aangeeft zijn het mijlen, als de buitenste ring kilometers/uur aangeeft zijn het kilometers. maar aangezien ze er allebei op staan lijkt het me een import auto en zal het waarschijnlijk mijlen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2005 Originally posted by Pullie@Aug 15 2005, 20:02 als de buitenste ring van de kilometerteller mijlen aangeeft zijn het mijlen, als de buitenste ring kilometers/uur aangeeft zijn het kilometers. maar aangezien ze er allebei op staan lijkt het me een import auto en zal het waarschijnlijk mijlen zijn. <div align="right">← Bij mij ook dubbele aanwijzing, km en miles .(amerikaanse uitvoering) Echter de stand op teller zijn miles Gr. John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2005 de grote cijfers op de teller zijn bepalend. Als dat mijlen per uur zijn, is de afstandsmeting ook in mijlen! Tenzij... een handige eerdere bezitter een andere schaal in de teller heeft gemaakt... Da's echter simpel te testen: Ga 100km/u rijden en tel de seconden, na ongeveer 36 seconden moet er een km onder de wielen door gerold zijn, wat je dus ook op de teller moet zien gebeuren! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zjiepo Geplaatst August 16, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2005 Auto is inderdaad geimporteerd in '93, dus inderdaad dan zullen het wel mijlen wezen. dan staat er dus meer dan 160.000 km op en da's misschien wat minder interessant. Weer wat wijzer, bedankt allemaal!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2005 och... hangt al van de motor af... Als het een 4.0i ( 6cylinder met injectie) is en hij loopt mooi, genoeg oliedruk, enz.... Je moet er toch een beetje geluk mee hebben, 't is tenslotte spul van minsten 10 jaar oud! Maar vooral als de auto er verder netjes uitziet, niet verhoogd of veel in het terrein geweest is, netjes loopt en de eerder genoemde 4.0i motor heeft, zou ik 't wel aandurven. Als het echter een 4 cylinder 2.5 motor is, moet je wat voorzichtiger zijn.... Niet dat het een slecht blok is ofzo, maar die lopen wel minstens 15% meer toeren en moeten veel harder aan de auto trekken. Bovendien is het verbruik practisch gelijk! succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel_Jeep Geplaatst August 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2005 Hoi Zjiep, Ik las dat je op zoek bent naar een goede gebruikte Wrangler. Is dit niet iets voor jou ?? http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/...jeeps/24095.htm Ik heb de mijne te koop staan, maar dat had je natuurlijk al wel door. Groetjes, Michel wrangler@chello.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zjiepo Geplaatst August 16, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2005 Nee, het was een 4.2 liter uit '87. Da's weer een heel ander verhaal zeker? Ik vond 160.000+ wel wat aan de forse kant. Ik zal hem eens goed gaan bekijken. Michel, jouw Jeep had ik uiteraard al wel zien staan en dat is een hele mooie!. Ik zou alleen liever een grijs kenteken hebben, omdat dat toch nog wel wat scheelt in de WB. (heb nog meer zwaargewichten op de oprit staan, dus dat tikt door) Vandaar dat mijn oog op die andere gevallen was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2005 ehhh... een wrangler krijg je niet op grijs hoor.... Mijne staat ook op grijs kenteken, maar wb is gewoon geel... afmetingen voldoen niet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zjiepo Geplaatst August 16, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2005 Oeps, dat wist ik niet, ik dacht dat een Wrangler onder een open bestelauto viel, ik zie er ook zoveel rijden met B- of V- platen. Ze vallen RDW- technisch dan wél onder bedrijfsauto heb ik gezien, ik heb er van één het kenteken nagetrokken en die stond zo RDW-geregistreerd. Dus ik dacht dat dat gewoon wel zo aangemerkt werd en dat je dan na 1 juli 2005 geel ging betalen minus provinciale opcenten...... scheelt ook het nodige Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 welkom in de problemen tussen overheid en Jeep je krijgt de nadelen van grijs (geen achterbank en dichte zijruiten en de rekening voor geel, en dan hoor ik nu dat ze de BPM voor PC Hooft tractoren ook nog omhoog willen gooien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zjiepo Geplaatst August 17, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 Mmmmh, ik dacht er uit te zijn.. de lengte van de 'laadbak' is zeker niet lang genoeg? Ik dacht dat YJ's wel voldeden.. Hoe komen ze dan aan die 'grijze'platen?. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 De laadbak is inderdaad niet lang genoeg. Tot, ehh '92 dacht ik, voldeed hij wel aan grijs wanner de laadvloer middels een plaat iets verlengd werd. ( voetenruimte achter de stoelen werd op gelijke hoogte met de laadvloer gebracht.) Daarna zijn alle Wranglers dus al de "gele belasting" gaan betalen! Alleen BPM is er nog nooit voor afgedragen! Overigens moet je, wil je nu nog een Wrangler op "grijs" rijden, ook een eigen zaak hebben én aan kunnen tonen dat je de laadruimte van de auto ervoor nodig hebt... niet te doen, waarschijnlijk! Overigens is er wel een ombouwset (geweest?) waarmee de Wrangler aan de huidige eisen kan voldoen, maar of je dat wilt???: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zjiepo Geplaatst August 18, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Waaaauuuuw......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2005 Overigens moet je, wil je nu nog een Wrangler op "grijs" rijden, ook een eigen zaak hebben én aan kunnen tonen dat je de laadruimte van de auto ervoor nodig hebt... niet te doen, waarschijnlijk! wordt idd lastig. Ook de voorrijkosten schieten omhoog Niet alleen de laadruimte(vloer) is van belang , ook de hoogte en dan krijg je idd een rare bobbel op je dak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.